Tråd: Nord-Korea
View Single Post
Kverrulant
Unsub's Avatar
Sitat av r0bin Vis innlegg
Så du mener det er en god ting at et land som støtter terror organisasjoner skaffer seg atomvåpen?
Man kan vel ikke være noe anent enn tilhenger av at så få land som overhode mulig har disse våpnene!
::

Og må legge inn en anbefaling her til en reisedokumentar om nord korea som er jeg synes er ufattelig intressant. Nesten fantastisk å se hvordan de prøver å "lure" turistene med å tru at alt er bare fint og flott i nord korea!
Anbefales på det sterkeste, VICE guid to North Korea.

(anbefaler også Vice guide to Liberia, som også er ganske ekstrem)
Vis hele sitatet...
Jeg stiller meg bak de 50% av araberne i midt-østen som mener at en Iransk atommakt vil føre til mer stabilitet i regionen. Med det samme stiller jeg meg også bak de 80% som mener at Israel og USA er den største trusselen mot fred i regionen.

Og når det kommer til Iran og atomenergi så stiller jeg meg bare bak USA sitt initiativ. (dvs. initiativet de hadde sålenge Iran ble styrt av en USA vennlig diktator, nå som de har demokrati og frie valg er USA imot de samme planene)

Israel er den eneste staten i regionen med atomvåpen, det faktum at de er unntatt fra inspeksjoner (for ikke å nevne Samson alternativet) og deres historie med vold mot sine naboland gjør at jeg setter mer lit til Iran enn hva jeg gjør til Israel. For ikke å glemme at om en av Israel sine nærmeste naboer sitter med atomvåpen vil dette gjøre at de ikke lenger vil opptre som en bølle i deres region. (Slik som idag da de prøver å få USA til å støtte bombing av Iran sitt påståtte atomenergi prosjekt)

Iran støtter terroristorganisasjoner? Det Iran gjør er å støtte motstandsorganisasjoner som kjemper mot okkupasjon og annen intervensjon, middlene de bruker er desverre terrorisme ja, men jeg støtter fortsatt ideologien bak disse organisasjonene (Hamas, Hezbollah etc)