View Single Post
Jeg lagde nylig en tråd om dette, men den ble tydeligvis slettet. Så jeg tenkte jeg kunne poste den her:

Tittelen kan fort mistolkes og feilbedømmes, men dette er ingen konspirasjonstråd.

Var akkurat inne på VG nett og de hadde lagt ut et klipp som viser Osama Bin Laden se på tv i hjemmet sitt. Dette klippet har forresten VG hentet fra Reuters.

Gjennom nesten hele klippet får vi bare se en veldig liten del av siden av ansiktet hans, han er altså vendt mot tven hele tida. Men akkurat ved 01:39 så vender han ansiktet mer mot kameraet, slik at vi ser hele ansiktet fra siden. Deretter gestikulerer han med fingeren og antakeligvis påpeker at kameramannen skal filme tven.

Til poenget mitt da: Personlig så synes jeg ikke dette ligner på Osama Bin Laden. Jeg søkte deretter rundt på nettet for å finne bilder av han fra siden. Dette viste seg å være vanskelig, da nesten alle bildene av han er tatt forfra. Heldigvis så klarte jeg å finne to da. Ene fra CBS og det andre fra Reuters.

Bilde fra VG nett

Bilde fra Reuters

Bilde fra CBS

Nesen til Osama Bin Laden på videoklippet virker veldig ulik de andre bildene jeg fant? På de to andre bildene fra Reuters og CBS så virker nesa hans mye mer kraftig og fremtredende. Er ikke dette litt rart? Man kan jo spekulere mye her, og jeg antyder verken det ene eller det andre.

Så folkens, hva mener dere? Hvis dere finner flere bilder av han fra siden så legg dette ut her!