View Single Post
De aller fleste kristne skoler respekterer den du er, og de fleste, ja de fleste er ikke-kristne på disse skolene. De fleste søker inn pga. linjene og tilbudene. Men vi har jo eksempler på skoler der det er "mye" kristendom som Haugetun fhs og Hedmarktoppen. Der er vel de fleste kristne. Resten av de 30 kristne skolene ekke sånt som jeg har tolket det. Det morgensamling, fredagsmøte og sikkert søndagsmøter, men det er jo for å ha det sosialt. Selv som en kristen gutt er jeg ute etter det sosiale, ekke der for å be og gråte. Det tror jeg ganske få ungdommer som gjør, det er så 1800-tallet med strenger regler og bla bla bla. Jeg trukke de prøver å få elevens fokus på Jesus. Nevner at det fins mange forskjellige kristne typer, de lever langt ifra en streng tro. Det er bare tro at Jesus finnes så er man kristen. Ikke no' mer!

Men hvorfor det mange av dem..mm? de første fhskolene var kristne (på 1800-tallet) og det var menighetene/kirkene som eide disse (de var jo rike) og sånn har det blitt,. Mange av skolene er gamle, men gjort dem mer moderne med høyere standard. Men strengt er det ikke nå da. Det er fritt. tro hva du vil, ha din egne filosofi, er den du er. Lærerne ekke ute etter noe. Det er vel ikke bibelskole det er snakk om...
Sist endret av Mudde; 26. april 2011 kl. 13:19.