View Single Post
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Nei, men nå har jeg da ikke sagt min mening om saken. Jeg skrev innlegget mitt for å påpeke at du bare kom med løs synsing og ingen argumenter - noe du heller ikke gjør ved å be meg om mine meninger. Du fremsatte en rekke påstander om at det som hadde skjedd mens FrP satt ved makten, i følge AP, allerede skjer. Problemet blir da at du for det første ikke argumenterer for det, men legger ved et par ti år gamle artikler om at klasseskillene har økt. Hvordan underbygger disse artiklene påstandene dine?
Hvordan kan man bestemme om disse effektene, målt i ulike metrikker, skyldes arbeiderpartiregjeringen og ikke faktorer som internasjonal økonomi, de andre regjeringene som har hatt makten underveis. Er dette en forandring som er kvantitativt like stor som FrPs politikk?

Det er jo en vanlig argumentasjonsrekke å likestille kvalitativ forståelse med kvantitativ: Du blir mindre frisk av både å spise potetgull og fluesopp, derfor er de like ille.


Jeg argumenterer ikke nødvendigvis fordi jeg er stor AP-fan eller sosialist. Det er jo ikke nødvendigvis slik at konklusjonen din er helt gal - den er bare ikke argumentert for på en måte som er meningsfylt i det hele tatt. Det er et gjennomgående problem i denne diskusjonen
Vis hele sitatet...
Om det gir mening eller ei vil nok oppleves forskjellig fra individ til individ. Man kan velge å ha streng tolkning eller en ganske løs tolkning der man ser gjennom feilene i innlegget og heller fokuserer på de som blir skrevet. Om man legger til grunn den strenge tolkningen er det lett å argumentere slik du gjør. For min del synes jeg det er viktigere å prøve å skjønne budskapet og heller argumentere for eller imot det som blir fremsatt. Ellers synes jeg det er fint at du ikke avfeier konklusjonen min helt. Det er jo tross alt saken som er viktig, ikke at man nødvendigvis gjør alt i riktig rekkefølge og feilfritt.