View Single Post
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Tar samfunnet risikoen på at de skal komme ut en dag?
Kanskje noen som husker denne? http://no.wikipedia.org/wiki/Baneheia-saken

Vil vi virkelig ha sånne folk tilbake i gatene? De hadde sjangsen til og leve et skikkelig liv, denne sjangsen har de forkastet på en grusom måte.
Hadde det vært opp til meg hadde de blitt henrettet i all offentlighet midt på karl johan etter og ha blitt voldtatt med med en staur.
Vis hele sitatet...
Det er bra det ikke er opp til deg, for din tankegang er ganske barbarisk. Hvordan mener du at du kan forsvare å voldta noen med staur, og så henrette de? Og hvorfor mener du det har noen hensikt å straffe en barbarisk handling, med enda en barbarisk handling?

Og nå går jeg ikke en gang inn på diskusjonen om hvorvidt Kristiansen faktisk er uskyldig dømt eller ikke.

Denne er ganske ny: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/h...land/1.7513441

*snip*

Se på de latterlig lave straffene
* Tiltalt 1, mann (64): Dømt til forvaring i 12 år.
* Tiltalt 2, kvinne (46): Dømt til forvaring i 11 år.
* Tiltalt 3, kvinne (46): Dømt til 4 års fengsel.
* Tiltalt 4, mann (46): Dømt til 4 års fengsel.
* Tiltalt 5, mann (63): Dømt til ett år og ni måneders fengsel.
Vis hele sitatet...
Hvilke straffer mener du er latterlig lave? De to første fikk 12 og 11 år forvaring, og det er absolutt ingen mild straff. De kan i teorien ende med å sitte livet ut, hvis de ikke blir ansett som skikket til å slippes ut igjen.

Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Drit i menneskerettigheter i sånne saker, de kan faktisk ikke betegnes som mennesker lenger. Monstre, uhyrer eller dyr er på sin plass.
Ikke faen som mine skattepenger skal gå til og holde sånt søppel med mat og vann.
Hva skjer med en hund som angriper et menneske? DEN BLIR AVLIVET!
Vis hele sitatet...
Tror du det blir et bedre samfunn hvis vi «driter i menneskerettigheter i sånne saker», eller skal du ta til fornuft og skjønne at vi må holde på visse prinsipper uansett hva folk har gjort? Det er ikke sånn at det blir mindre brutal kriminalitet ved at samfunnet henretter folk. Du kan jo se litt på hvilke land som har dødsstraff (kart til høyre), så skjønner du fort at Norge er et bedre sted å leve for folk flest enn samtlige av disse landene.

Du foreslår i tillegg at de skal voldtas først. Hva slags signaleffekt tror du det sender til folk? På en måte er det nok avskrekkende, samtidig har man legitimert voldtekt under visse omstendigheter. Da får du igjen problemet med de som ser det foregår og er legitimert, uten å koble det til omstendighetene. Resultatet er et samfunn jeg absolutt ikke vil leve i.