View Single Post
Sitat av Awarize Vis innlegg
Så "Purgatory" er som en gravplass for monstere?

Og jeg er litt uenig i det du sier. Som f.eks S01E02 så er det jo en skapning som blir betraktet som en grizzlybjørn. Sam og Dean leser i journalen til faren, og finner ut at det monsteret ble til av kanibalisme.
Men alikevel blir det betraktet som et monster. Mener du da at Mother of All har skapt et monster utifra noe Gud allerede har skapt?
Vis hele sitatet...
Hun har vel bare skapt "originalmonstre", tror jeg. Wendigoen fra S01E02 var et menneske, og skal vel da havne i himmelen eller helvete, avhengig av hvilken behandling sjelen dens har fått etter at den ble et monster.

Og hvordan kan lucifer være skaperen av demoner? Lucifer er jo guds sønn, altså broren til Michael og alle andre.
Vis hele sitatet...
Lucifer er en engel som ble kastet i helvete av Michael for ulydighet. I motsetning til Anna, som rev ut "grace'en" sin, mistet han ikke sin englestatus.

Grunnen til dette var at han anså mennesket som mindreverdig. Så, som den ultimate hevngjerningen mot Gud, ødela han skaperverket hans ved å vri et menneske til en demon, hvorav den første da var Lillith.

Og som et siste spørsmål.. Hva har skjedd med Lucifer? Det er jo han sim tidligere har vert herskeren i helvete :O
Vis hele sitatet...
Han var vel aldri herskeren i Helvete, eller King of Hell, som Crowley blir. Han var jo fanget i "buret" englene skapte der nede.

Hadde han hersket over Helvete antar jeg at han kunne vandre rundt der nede fritt, og om han kunne det så ville han jo f eks kunne forlate Helvete gjennom en Devil's Gate, som f eks den som åpnes i sesongavslutningen i sesong 2.

My two cents