View Single Post
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Når opium ikke gir deg ønsket rus lenger da? Det er en eskalering her som du velger å ikke kommentere eller legge vekt på. Hadde jeg som cannabisrøyker gått over til opium fordi weed ikke funket lenger hadde varsellampene mine forhåpentligvis begynt å blinke febrilsk.
Vis hele sitatet...
Kan du i det heletatt lese hva jeg har skrevet? Jeg har ALDRI gått LEI Cannabis, jeg elsket Cannabis. Cannabis har begynt å gi meg angst under rusen. Vet du hva angst er i det hele tatt?

Opium er heller ikke noe særlig ille rusmiddel brukt en sjelden gang i blant. Du kan lese Sanheten om opium i boken "Opium for the Masses" Kanskje det rusmiddelet som har mer propeganda på seg enn Cannabis.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Nå bruker jeg dem langt sjeldnere enn du røykte cannabis, men nei, jeg hadde nok ikke umiddelbart blitt veldig glad da. Jeg ser imidlertid ikke hva det har med saken å gjøre.

Hva du velger å gjøre angår ikke meg, men slik som du fremlegger saken din, så er det umulig å ikke gjøre seg noen refleksjoner. Det er ikke noe galt i å røyke cannabis slik du gjorde. Det er heller ikke noe galt i å røyke litt opium av og til. Det er imidlertid alvorlig når du føler at du trenger dette for at livet skal ha farger og mening. For meg blinker det i røde lamper over alt her, men du ser det åpenbart annerledes.

Jeg sier for øvrig ikke dette for å være kjip. Det er bare ut av gode intensjoner =)
Vis hele sitatet...
Nå blir det sånn at jeg skifter ut min måndelige blås Cannabis med Opium. Ser egentlig ikke noe galt i det. Skadevirkningen er så liten uansett at det ikke er noen fare. Men skjønner at du syntes at holdningen min er feil.