Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av moret Vis innlegg
Sånn jeg ser det er hydro absolut en flott måte å dyrke på. MEN, det krever jo ekstremt med planlegging. Til og med en bubblerbucket er ikke noe du bare setter igang med. Desuten er jo fail-raten mye større enn ved jord. Når dette er hans første grow vil jeg absolutt anbefale å kjøre i jord. Det trengs litt skitt under neglene.
Å stå med en hydrogrow å holde rede på alt av pH, EC, og samtidig ikke fucke opp kan virke litt overkill for nybegynnere som i førsteomgang har lyst til å dyrke eget gress; ikke gå all-in.
For å være helt ærlig tror jeg det er like greit at TS gror i jord førsteomgang, om man har lyst til å dyrke hydro senere så flott, men i førsteomgang tror jeg det er lurt med jordgrow.
Vis hele sitatet...
Har du i det hele tatt sett på metoden jeg foreslår? En bør vite pH og hardhet på vannet som kommer ut av springen slik at en velger riktig gjødsel, men ut over det kan man drite i pH og TDS. Det er snakk om et drain-to-waste system her, man blander opp næring etter volum, vanner med den etter behov, og det er det.

Å påstå at jord er enklere, eller nødvendig for å lære dyrking, er bare feil og bakstreversk. Sorry.