Tråd: Language Heap
View Single Post
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Dette likte jeg, og tror det kan bli en god ressurs for utviklere! Er det slik at du ønsker å lage noe som kan danne et community av noe slag eller? Hvor langt er det lagt opp til at du skal dra dette, hvis du har noen konkrete planer?

Innen hvert av språkene som er med, hva om det var konkret lagt opp slik at man kunne ha kjørt Code Review/Peer Review? Eller havner dette kraftig utenfor meningen med websiden?

En annen ting jeg også egentlig savner er konkrete forslag til "kode-kataer". Det hadde vært veldig hendig å kunne hatt en "global" liste på websiden med kata-forslag, og så kunne folk f.eks kunne lagt inn løsningsforslag til en global kata i et spesifikt språk. Jeg sier ikke at du skal sitte ned og finne fram en haug med kata, men at disse kanskje ble dannet på grunnlag av bidrag fra brukere, med en viss kvalitetskontroll.

Jeg følger egentlig altfor lite med i norske communities, men jeg synes ikke jeg ser en overvekt av representasjon. Man har selvfølgelig enkelte forum som har undergrener innen programmering, men jeg skulle gjerne sett en dedikert side som omhandler norge i sin helhet. Det finnes selvfølgelig mindre lokale communities og slikt, men det er ikke helt det jeg ser etter. Spørsmålet blir kanskje hvorvidt vi har et marked eller kultur for det i norge? Svaret vet jeg ikke, det er kanskje jeg som har gjort en for dårlig "research" (i såfall, gi noen side-tips!), eller skjer dette i det skjulte?

Gjør jeg et par søkestrenger på engelsk, vil jeg som regel ende opp på websider som jeg har besøkt før, og som er dedikerte til programmering og utvikling. Gjør jeg det samme på norsk ender jeg opp på tilfeldige norske forum og universitetssider.

Noen som kjenner seg igjen i dette?

Edit: Etter litt søking på norsk, endte jeg egentlig bare opp med å finne ett av mine egne innlegg hvor jeg maser etter norske communities. :P
Sist endret av m0b; 25. mars 2011 kl. 10:36.