View Single Post
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeg tror du bare skal klappe igjen, og være glad for denne "dumme" forskningen. Du takke den for at du har ett så bra liv du har, at du sitter her å skriver, at du lever 80 år istedefor 40 år. Vitenskapen har gjort mer for deg enn du aner, vitenskapen har også gjort mer for deg enn det Gud noen gang har gjort. For han har ikke gjort noe som helst. Beklager.
Vis hele sitatet...
For det første, hvor bra liv jeg har? Unnskyld, men jeg har diagnosen blodkreft og har den verste perioden i hele mitt liv. Du vet ingenting om det å ha det jævlig, så den barske holdningen din bør du legge til side.

Og for det andre beklager jeg på det sterkeste når det kommer til mitt forrige innlegg, det var sent og jeg missforsto deg helt. Jeg trodde du siktet til at religion måtte fjernes, men jeg ser nå at det var helt feil.

For det tredje, så er jeg overhodet ikke imot forskning, hadde det ikke vært for den, hadde ikke jeg levd nå. Men jeg synes holdningen til forskere flest er alt for naiv. "Nei, Gud finnes ikke! Slik er det bare! Alt har en logisk grunn til syvende og sist! Ingenting mellom himmel og jord!"

Jeg tror på Gud, jeg tror på mye mellom himmel og jord, men jeg har aldri hevdet at bibelen er feilfri eller i det hele tatt skrevet av Gud selv - noe jeg faktisk tviler sterkt på. Jeg er kristen fordi jeg har sett og opplevd mye merkelig, samt. at jeg har vokst opp med å tro på han. Og nei, ikke fordi pappa har gått rundt og sagt "Gud finnes! Tro på Gud!". Det har bare vært sånn.
Sist endret av Anjohan; 19. mars 2011 kl. 13:41.