View Single Post
jegermeg's Avatar
Trådstarter
623
Sitat av Anjohan Vis innlegg
Til trådstarter, hva prøver du å oppnå med denne tråden? At du er en smarting fordi du tror mer på hva forskere nedi USA og Russland sier enn hva som står i en bok?

Jeg er kristen. Jeg tror på Gud, jeg tror på Jesus og jeg tror på at det er langt mer mellom himmel og jord enn hvordan disse idiotiske forskerne legger det fram. Jeg synes du er fryktelig naiv og slenger deg på den typiske "lol, kristne har ingen beviser"-karusellen. Gå og legg deg!

Ingenting jeg sier kan komme til å overbevise deg, det er jeg nesten sikker på, men jeg synes du burde virkelig tenke over hvilke signaler du gir til oss kristne i den idiotiske tråden din. Du har ingenting konkret å komme med annet enn at du synes det er oppspinn fordi jordens levealder ser ut til å være langt eldre enn hva som er skrevet i bibelen.

Jorden har hatt flere epoker, og det kan ha vært siktet til en viss epoke i Bibelen. Det er mye som kan spille inn, mye som kan ha vært feiltolket både på den tiden eller nå i senere tid, så du har ingen rett til å komme med noe så absurd som et 'oppgjør med religionen'. Du må se det fra begge sider av saken, gutt!
Vis hele sitatet...
Her ser jeg ett tydelig preg av det jeg nevnte i åpningsposten min. "Man kritiserer ikke religion fordi... det gjør man bare ikke". Du kommer ikke med ett eneste argument om hvorfor jeg ikke kan kritisere og mene noe om hva du tror på. Jeg mener, helt oppriktig at du har en vrangforestilling. Jeg kan kritisere religion like mye og med like god samvittighet som jeg kritiserer ett politisk parti eller ett fotballag. Det er ingen forskjell.

Slenger jeg meg på den typiske "Kristne har ingen beviser" bølgen? Vel, jeg kan komme med flere argumenter som får meg til å tvile på troverdigheten til konseptet Gud. Selvom jeg vet at jeg ikke klarer å få deg ut av tullballet.

1: Bibelen er stappfull av barbariske henrettelser, incest, dårlig moral, voldtekt, slaveri etc.
2: Bibelen har sinnsykt mange motsigelser. Både mellom GT og NT. Og internt i GT og NT.
3: Ingen har noen gang sett eller hørt Gud. En del mennesker sier de har, men de kan ikke bevise det!
4: Det skjer rett og slett alt for mye faenskap i denne verden.
5: Hvorfor i all verden lager Gud en bibel som ikke er korrekt? Og som man ikke skal ta bokstavelig? Det er jo den perfekte oppskriften på krig, konflikter og annet galskap.

Jeg tror du bare skal klappe igjen, og være glad for denne "dumme" forskningen. Du takke den for at du har ett så bra liv du har, at du sitter her å skriver, at du lever 80 år istedefor 40 år. Vitenskapen har gjort mer for deg enn du aner, vitenskapen har også gjort mer for deg enn det Gud noen gang har gjort. For han har ikke gjort noe som helst. Beklager.

Hadde det ikke vært for modige mennesker, vitenskapmenn og andre "utskudd". Så hadde vi fortsatt bodd i trehytter og brent hekser på bålet.

Jeg tror ikke jeg er noen smarting. Men jeg er oppgående nok til å skjønne hvorfor religion har oppstått.

Sitat av thomasf Vis innlegg

Det er dessuten langt på vei modig å blankt avvise Guds eksistens. Siden nærmere 4 milliarder mennesker her på kloden tror på enten Gud eller Allah (eller iallfall er tilhørere av de respektive religionene), ville jeg kalt de langt mer virkelige enn, tja, la oss si... deg?
Vis hele sitatet...
Jeg aviser på ingen måte at det ikke fins noe overnaturlig. Men jeg mener absolutt at religionene vi har er menneskeskapt. De er rett og slett for primitive.

For 500 år siden trodde alle på at jorden var flat også. Det viste seg at det ikke stemte.