View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Dette begynner jeg å bli litt lei av. Noen få innlegg lenger opp er det noen andre som påpeker dette jeg sier nå, så vær så snill og les innleggene. I dagligtale kan du bruke ordet teori slik – for eksempel at du har en teori om at du glemte nøklene i bilen. I vitenskapelige termer måtte du sagt at du har en hypotese om at du har glemt nøklene i bilen. Først når du har testet hypotesen så grundig at du er praktisk talt brennsikker på at du glemte nøklene i bilen kan du tillate deg selv å kalle det en teori.


For det første er vi fortsatt aper. Og det er ekstremt grundig bevist at dette er sant: http://en.wikipedia.org/wiki/Evidence_of_common_descent


Universet er perfekt tilrettelagt for vår overlevelse? Hva mener du med det? Vi kan kun overleve i en forsvinnende liten del av universet, så det er vel ikke akkurat perfekt tilrettelagt. Vi er godt tilpasset våre umiddelbare omgivelser, men dette er en nødvendighet gjennom evolusjon. De som er bedre tilpasset overlever lenger og får fler levedyktige avkom enn de som er dårlig tilpasset. Dessuten flytter du bare problemstillingen. For hvis det må stå en gud bak skapelsen av universet, fordi universet er så perfekt, så må jo denne guden være like perfekt, noe som må bety at den også må ha blitt skapt – osv, osv.
Vis hele sitatet...

Provo, du skriver alldeles fantastisk....
Ikke bare er poengene dine "spot-on", men du skriver de på en elegant, men lettlest måte
Koser meg her nå altså