View Single Post
jegermeg's Avatar
Trådstarter
623
Sitat av The Nameless Vis innlegg
Hvor er dette tragisk? De bare lærer barna sine om det de tror på det er ikke noe mer galt enn og ikke lære di om noe. Jeg vokste opp med kristne foreldre som absolutt prakket det på meg. Men når jeg ble eldre klarte jeg og tenke selv og jeg har ikke tatt noen skade av og vokst opp med kristne foreldre. Foreldre skal få lov til og fortelle barna sine om sin egen tro, dog innenfor grenser noe det virker som er i Norge.)

Å gi barnet sitt slike elendige forutsettninger i livet? Gjør du bare som foreldrene dine hele livet eller klarer du tenke litt selv? Så lenge man kan tenke selv har man ikke noe dårligere forutsetninger enn andre.
Vis hele sitatet...
Det er tragisk fordi man gir barnet sitt en dårlig start på livet. De lærer ungene sine ting som ikke er sant. Som feks at man havner i helvete hvis man synder og ikke angrer, at jorden er 6000 år gammel og om Adam og Eva. Dette er kun historier/eventyr, men disse barna lærer det som fakta. Kanskje du var heldig å kom ut av det. Jeg har ikke noe kilder på dette, men jeg vil tro at de fleste barn som får alt dette inn i morsmelka, vil fortsette å tro dette livet ut. Ikke alle, men de fleste!

En ting til om disse menneskene. De har en generell fiendlighet for vitenskap. Menneskeheten er helt avhengig av vitenskap for å overleve i fremtiden. En dag må vi faktisk forlate denne planeten, det er dog lenge til. Men det er uunngåelig. Det hjelper ikke be til Gud da.