View Single Post
jegermeg's Avatar
Trådstarter
623
Sitat av cubanboogie Vis innlegg
Et interessant tema.

Hva kan vi gjøre for å hindre denne dritten i å spre seg videre? Ytterst lite, er jeg redd. Den har en overveldende makt posisjon og det har den hatt altfort lenge. Relgion er gift, og det finnes nok ingen motkur.

Vi har å gjøre med en større gruppe mennesker som setter sin stolhet på å tro. Troen i seg selv er en dyd for disse folka. Logikk er en uting, og alle rasjonelle og intelligente mennesker er forrvirrede syndere dømt til en evighet i flammer og pine.

Personlig har jeg meldt meg ut av statskirken. Jeg stiller ikke opp i kirken eller andre relgiøse arrangementer.
Jeg prøver å latterliggjøre relgion ved enhver anledning, og jeg tror at nettopp dette er det mest effektive redskapet.
Å skille stat og kirke er også essensielt, og her må det legges press på nåværende regjering. Det er så grenseløst absurd at vi fortsatt har denne jævla statskirken. Hvordan kan Norge gå ut mot islam når vi fortsatt holder fast på en 2000 år gammel slaverelgion fra midtøsten? Kristendommens ideolagi er minst like full av menneskeforakt som islam. Ikke at dette spiller noen vesentlig rolle. Vi bør kritisere ALL relgion.
Vis hele sitatet...

Jeg er enig i mye av det du sier. Men jeg syns du drar det litt langt. Selv storkoser jeg meg i kirken i juletider, da er det julekonserter, engler, kunst og en utrolig god atmosfære. Det er gode tradisjoner vi burde ta vare på. Det jeg syns vi burde legge vekt på, er at dette kun er eventyr og fortellinger. Det er ingen grunn å tro på det videre utover det.

Jeg syns også kirkene i Norge er utrolig vakre, og de burde bli stelt pent med.