View Single Post
Sitat av julianilu Vis innlegg
Jeg ser at innlegg på freak får kvalitetspoeng etter kvantitet, og ikke kvalitet, men okei greit.

1) Definer privatliv? Ingen får se innholdet i det du gjør, og jeg forstår ikke hvorfor du ikke er helt freaka ut siden vi bruker det samme systemet i dag? Føler du deg overvåket i dag? Det gjør faktisk ikke jeg. Hvis du virkelig mener at DLD vil overvåke DEG så har du jo et valg, ikke bruk mobil eller internett, det er jo ikke verre?

2) Du er dum hvis du tror at du ikke skal få dra til et land grunnet at du har pratet med noen på nettet. Har du bli tatt for tagging kommer du nok mest sannsynlig ikke inn i USA, men det er strengt. Du kommer altså med påstander uten belegg i dette argumentet mot.

3) Det er faktisk ikke regjeringen som kontrollerer media, det er media selv. Vi har pressefrihet i Norge, og pressen skal altså være uavhengig av staten. Bare se hvor hard kritikk departementene fikk av media etter at noen forvaltninger hadde prøvd å rette på noen undersøkelser.

4) Veldig tvilsomt at vi får noe strengere enn DLD ettersom så mange er i mot DLD allerede. Du har for liten tillit til folket, hvis et altfor drøyt forslag hadde kommet frem, hadde vi satt foten ned.

5) Hvor gammel er du? Sånn seriøst, fordi du kan neppe ha hatt samfunnsfag. Så siden staten vet hvem, når og fra hvor du ringer så betyr det at folket mister sin makt? Har du lært om styringsprosessen? Det tror jeg ikke. Hvis slik informasjon blir misbrukt av f. eks myndighetene, vil folket bytte ut regjeringen ved å stemme på noen andre. Demokrati betyr folkestyre, og folket VIL styre.
Nok en gang kommer du for kort.

6) Assange hadde vært arrestert av amerikanske myndigheter hvis de hadde hatt noe på han. Det har de ikke, og derfor er han arrestert for et annet potensielt lovbrudd, overgrep mot en kvinne. Skal du forsvare det også?

7) Hvordan i all helvette vil det bli et større klasseskille ved innføring av DLD? Må jeg minne deg på , nok en gang, at vi bruker dette systemet i dag og DLD vil bare forlenge tiden fra maks 6 måneder til 2 år? Forklar hvordan det vil oppstå større klasseforskjeller utifra DLD.


Du vet vel ikke hva rettsikkerhet er, vet du? Personvern er også vern mot kriminalitet, og det er viktig at borgere i et land føler seg trygge. Jeg vil se på det som et større problem ovenfor demokratiet om en hel befolkning er så redde at produktiviteten og kunnskapsopplæringen stopper opp, istedenfor for at politiet vet hvem du har ringt til hvilken tid.
Vis hele sitatet...
¨Nå har jeg sett folk si "fra maks 6 måneder" som vi har idag. Mulig dette er nevnt lenger inn i tråden, men jeg blir forurolighet når det allerede har dukka opp så mange ganger at jeg må si noe nå. Per i dag så er maks lagring 21 dager. Høyre vil bare godta å innføre DLD om lagringstiden blir senka til 6 måneder.