View Single Post
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av AN-BE Vis innlegg
Går også an å skrive ''regedt32'' i søke greia og fjerne alle mappene som heter ''policies''
Vis hele sitatet...
Hvordan vil dette hjelpe ?

Forøvrig har du ikke tilgang til å gjøre registerendringer normalt sett uten forhøyede brukerrettigheter.

Og GPO'er vil komme tilbake på nesten login av domene, eventuelt før det.

Sitat av Derpmaster Vis innlegg
2-3 Maskiner inne om dagen? I løpet av et skoleår (ca 200 dager?) utgjør det over 400 maskiner til ghosting. Jeg antar/håper at dette trolig var litt overdrevet fra din side, men det tilsier uansett at dere ghoster utrolig mange maskiner.

Hos oss har vi rundt 500 elevmaskiner totalt, og ingen elever med administrator-rettigheter. I motsettning til dere, har vi i gjennomsnitt en maskin inn til rep i uken, og det er stort sett kun hardware relaterte problemer.

Så jeg skjønner godt hvorfor elevene kun har brukertilganger på mange plasser.
Vis hele sitatet...
Det tallet er da ikke så forferdelig høyt, jeg driftet alle barne og ungdomsskoler i tromsø, 6000 maskiner totalt fordelt på 12000 brukere, var vel generelt sett reimaging av 2000-2500 maskiner per år.

Sitat av KigerX Vis innlegg
serr, alt for mye arbeid .... bare kjør ophcrack eller backtrack eller con boot ... også endrer du admin pass til det du vil...
Vis hele sitatet...
Funker lite når maskinen har BIOS-passord og eventuelt dette lagret i NVRAM slik at strømtap ikke vil føre til at det blir resatt.
Sist endret av AtXbYeA; 3. mars 2011 kl. 22:25.