View Single Post
Hei,

Jeg sitter for tiden å har det moro med en eller annen gjøk som prøver å svindle meg. Kort fortalt: Jeg prøver å leie en leilighet i stockholm, men utleieren sier han bor i england. Jeg vet han er svindler da han sier han heter Fredrik Nils og er svensk. Men han må svare på engelsk fordi firmaet han jobber for(BMW) nekter sine ansatte å kommunisere på sitt morsmål i sitt privat liv. Han skal selvfølgelig ha depositum inn på konto og kopi av passet mitt før han sender meg leiekontrakt å nøkler. Og han vil ikke møte meg personlig i england. Så at han er svindler er det ingen tvil om.

Det jeg har lyst til er å finne ut hvor denne fyren holder til, men siden han bruker gmail så får jeg ikke hans ip-adresse da google ikke inkluderer avsenders ip-adresse i gmailene.

Derfor lurer jeg på om det går an å sette opp en server eller noe som logger ip'en til alle besøkende. Idéen er å svare på mailen hans å legge ved en link. Når han så trykker på linken kommer han til serveren og ip'en hans blir logget.

Et dette mulig? Isåfall er det vanskelig å sette på noe sånt?

Kom gjerne med en bruksanvisning..hehe

PS: Kanskje noe dum overskrift, da jeg ikke skal lure han, men finne litt mere ut om svindleren..
Sist endret av Skoms; 24. februar 2011 kl. 00:06.