View Single Post
Ok

Men hva med de andre pumpestasjonene? Såvidt jeg vet så er det bare Cleveland som har hatt vannproblemer, hvordan kan NYC opprettholde vanntilførselen? Hvis de andre statene bruker andre metoder for å pumpe vann så avdekket dette en stor svakhet i Ohio.

Hva med en mekanisert backup plan? Bruk av motoriserte pumper? Eller vil det også bli for dyrt?

Ikke for å kverulere men jeg mener fortsatt at Usa viste en svakhet igår når et strømbrudd dekker et så stort område.
Selvsagt er alle land som er helt avhengige av elektrisitet veldig sårbare, men av de vestlige landene er det er nok Usa som er det størst potensielle terrormålet. Skal ikke forundre meg at gårsdagens hendelser kan ha gitt en terroristhjerne en tanke eller to om hva som kan være neste mål. Det var mye som kunne ha skjedd i går; en selvmordsbomber i folkemengden f.eks. Sannsynligheten for at bomberen ville bli tatt før han avløste eksplosivene var heller liten siden politiet hadde mer enn nok å gjøre. Dette er bare syke antagelser fra min side, men strømnettet er et større terrormål nå enn før.

Men for å kverulere litt til om ordet evakuering; hva mener du det kalles?