Tråd: sukker
View Single Post
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
viste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, men jeg prøver her. please flytt tråden i stedenfor å slette den hvis den er feilplassert.

hver gang jeg spiser eller drikker noe med mye sukker, blir jeg glad/oppstemt (nærmeste beskrivelsen jeg fant) og jeg vill ha mer.
jeg jeg vet det ikke er sunt å spise/drikke så sukker, men likevel gjør jeg det, uten annen grunn en at det er godt. jeg får også mer energi, og blir mer pratsom, og føler meg rett og slett ''bra'' i et minutt, før nedturen kommer, der jeg blir sløvere, irritabel, mister all konsentrasjon og vil ha mer, før alt blir som før etter ca 10 min.
selv om sukker ikke kan gjøre deg sanseløst beruset, mener jeg fortsatt at det er et mildt rusmiddel, som er veldig avhengighets skapende, fyller jeg en smågodt pose spiser jeg den opp, samme hvor stor den er. jeg spiser til jeg blir kvalm. dette gjelder alle søtsaker.
andre som ar det slik?
i såfall, hvorfor ser ikke staten på sukker som et rusmiddel og begrenser det, slik som tobakk?
Vis hele sitatet...
Er det ikke dette man kaller psykisk avhengighet? Hørtes ut som hvordan jeg hadde det med henholdsvis wow og hasj.