Tråd: Hand Made
View Single Post
Kobber er egentlig veldig enkelt og jobbe med, iogmed at det kan formes mye selv om det er kaldt, f.eks banke ut former og figurer. Noe annet som jeg syns er kult med kobber er alle fargene som kommer utrolig tydelig frem med varme, jeg syns ikke det er like lett og skape ett spekter av farger i andre typer metall. Og de fargene kan ha mye og si på at det ser pyntelig ut eller rustikk.. Messing har også noe av det samme greiene som kobber når det gjelder farger, men jeg har ikke prøvd noe særlig med dette, mulig det kan bli ett prosjekt til senere anledninger.

Bare det og stå å jobbe med metall, uansett om du har sett for deg ett resultat eller bare "leker" deg litt på måfå så er det utrolig morsomt, idet hele tatt bare se på hvordan metallet oppfører seg når du varmer det. Metall er egentlig ett lekent materiale.

Har aldri prøvd og sveise alu, men har prøvd og banke ut ting av det, mest i forbinnelse med jobb. Har ikke noe eget verksted, men sto en del på jobben til faren min, de har egentlig alt man trenger av verktøy og utstyr, i tillegg til plass.. Men har desverre ikke fått holdt så mye på på en stund. Men denne tråden ga meg en del inspirasjon, og jeg fikk lyst til og gjøre noe i dag, men det får vente. Kanskje jeg får gjort noe til uka. Får se om jeg får lov og okkupere litt av verkstedet igjen.. :P

PS. Dette er nok min lengste post på freak.. :P
Sist endret av zlinkey; 13. februar 2011 kl. 11:58.