View Single Post
Sitat av Fanfare Vis innlegg
Altså om jeg skulle bod for meg skjøl, hadde jeg gitt blanke faen i noen jaktsesonger.Den regelen gjelder bare i mine øyne for personer som driver jakt for "fun" og den sportslige delen.

Skal man bo alene og ernære seg av naturen slik som mennesker har gjort i endeløse tider kan man ikke ta seg til rette med en jaktsesong.

Men fra en sak til en annen. Jeg er veldig lei bylivet også, kunne godt tenkt meg å flytte litt vekk og bare dyrke min egen mat og kannabis og leve livet, dog ville det blitt litt ensomt.

Hadde vært gøyere om man hadde tatt med seg ett par venniner med samme syn på livet hehe.
Vis hele sitatet...
Jakt sessonger har ikke bare med sportslig interesse å gjøre, men de er lagt opp helt etter hvordan dyret du jakter på lever.

La oss ta elg som et eksempel, de kalver om våren og har semi-voksne kalver innen høsten er kommet. Jaktsessongen på elg starter sent på høsten for å ikke skade kalvingen og elgens reproduksjon. Hvis elg-stammen i Norge synker dramatisk iløpet av et par år, så vil det bli forbud mot å jakte på den arten for å bygge opp arten igjen. Det er enkle jakt-regler man lærer på et jegerkurs, og de gjelder for alle. Så lenge det ikke står liv på spill og du må drepe et dyr uansett alder/art for å overleve.