Tråd: Barbiturater
View Single Post
Sitat av Dilosets Vis innlegg
Korrekt. Seconal gir også en mer anestetisk følelese, og søvnen man får er ganske kunstig vil jeg tro.
De slo hvertfall knock-out på meg.

Barbiturater er det som blir kalt "downers" i USA.

I følge eldre jeg har snakket med er det amobarbital (Amytal, Pentymal) som gir den beste rusfølelsen av barbituratene.

Men nå som barbiturater er så vanskelige å få tak i, vil jeg tro de får et litt vel oppskrytt rykte. Det er jo gjerne slik med eldre stoffer som ikke er å oppdrive lenger. Ta Rohypnol som eksempel.

Men barbiturater funker bra til å sovne, eller hvis man vil føle seg litt groggy/småfull og bedøvet.
Vis hele sitatet...
Fenobarbital, i form av "Fenemal", kjenner jeg til. Eller kjente er vel riktigere å si. Det er egentlig en epilepsimedisin, men ble brukt ved Angina Pectoris (hjertekrampe). Vet ikke om det brukes lenger i den forbindelsen.
Min bestemor fikk dem av legen. Hun likte dem ikke. Syntes hun ble slapp av dem. Hun meg et par glass, da jeg var på besøk, for "å være så snill og kaste dem i toalettet".
Prøvde fire – fem stykker sammen med noen øl, og røyket hasj samtidig. Syntes ikke de var noe ok, milde greier. Da foretrakk jeg heller Aporex, som var litt mer futt i.
Dagen etter traff jeg noen eldre venner. En av dem var vill etter alt av piller, i tillegg til makka. Han jublet da han hørte jeg hadde Fenemal. Jøssenavn a mann! Har du fennomenal?
Clu'et med dem er å ta 15 – 20 stk., minst. Har motsatt effekt da, du blir gira, ikke trøtt. Er visst ikke bra for psyken å bruke lenge såvidt jeg husker.
Uansett ikke en type rus du gidder for ofte, men har gode minner, fra de gangene jeg kastet innpå en del av dem. Sammen med alkohol eller benzo er det dårlig funk, cannabis også. Var egentlig greiest alene.

Beklager at det blir mangelfull informasjon, i stikkords form, her. Graver dypt i hukommelsen, det er ca. tredve år siden. Har ikke lyst til å komme med feilinfo heller. Da blir det litt stakkato og hoppende, over de hvite flekkene i hukommelsen. Kanskje noen av de andre gamlingene her som kan bidra?

Å bruke dem som sovetabletter er ihvertfall ingen vits i.
(Å, jada – jeg vet at i 'hvert fall' ikke skrives i ett, men liker det sånn..)