View Single Post
Best uten ball!
r0bin's Avatar
691
Sitat av bronsky Vis innlegg
Hvis jeg beholder mer av inntekten min selv (en retorisk måte å snakke om lavere skatt på), hva skjer da med helsetilbud og velferdsstaten?

Vil ikke strengere straffer for småkriminalitet føre til større utgifter for rettsvesenet? Hva er poenget med strengere straff? Hva er småkriminalitet?

Strengere innvandringspolitikk? Hva er en innvandrer? Er det en partysvenske som jobber på restaurant i Oslo?
Vis hele sitatet...
-Lavere skatt finansiert av redusert offentlig syselsetting og byråkrati. Over 40% av alle som jobber er ansatt i det offentlige (kilde fra 2009)
De står for 0% av verdiskapningen i landet. Ikke i for alt i verden om vi klarer å ha så mange ansatte i det offentlige når oljen tar slutt, så det er derfor bedre å gjøre justeringer idag, enn å kutte med øks imorgen.
Når det gjelder velferdstilbud mener jeg det er på sin plass med kutt. Folk som lever på trygd har liten økonomisk motivasjon til å komme seg tilbake i arbeid.

-Også uenig høyere straffer for "småkriminalitet", men jeg ønsker en økning i straffer for grove saker(type voldtekt/drap)

-Strengere asylpolitikk er det vel som er ment her. Som jeg også er enig i.