View Single Post
Joda, frp vil vel at mennesket skal få større frihet, og at ikke staten skal bestemme så mye over deg. Men da må man også gå utifra grunnsynet deres, hvor hverken kriminell eller asylsøker går under kategorien "menneske". De vil bare bli stengt inne som dyr, med mindre rettigheter enn resten av oss i knøttsmå rom. De fattige får vel også gjøre som de vil, så lenge det ikke koster penger. For selvom de kanskje får litt mer penger på konto etter skatt, hjelper det ikke noe mtp. at skole, sykehus og lignende vil koste penger.

Over til mer saklighet i forhold til din situasjon, vet jeg ikke om det å snakke med politikere er det beste, da jeg generelt misliker de og de klarer overtale de aller fleste med innøvde løgner. Prøv deg heller på nøytrale sammenligninger fra NRK, Aftenposte e.l (finnes sikkert med google-søk), og les/se på debatter. Det viktigste er uansett å se det store bildet over litt lengre tid, ikke bare billigere sprit, mindre skatt akkurat der og da osv. Liker du hvordan det er i Norge (AP), eller vil du vil skal trekkes mer mot USA(Frp)?
Kulturen (TG feks) skal forresten også dø, eller hvertfall miste mesteparten av tilskuddet.

Jeg må forøvrig også be deg skille mellom kommunevalg og stortingsvalg. I kommunen er det viktigste slagkraftige mennesker som brenner for kommunen, han kan på mange måter like gjerne komme fra Frp.
Sist endret av homer666; 26. januar 2011 kl. 11:06.