Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av mag00us Vis innlegg
I fjor rundt påsketider kjøpte jeg weed med frø, jeg tenkte at jeg kunne plante noen av frøene for å se om det ble til noe. Planta ble 30 cm høy før jeg motte flytte den ut pga. jeg skulle på ferie, tror den ble 50-60 cm før frosten tok den. Jeg synes det var driit gøy, selvom jeg ikke fikk noe ut av planta, så jeg starta på nytt nå Fikk 5 frø av en kompis, så jeg har lest en del i dyrkehåndboke til Norcan, og lært mye der, men har en del ting jeg lurer på!

Jeg har rydda ut halvparten av klesskapet (der man henger jakker og slikt) og hengt opp noen lys i skapet. Jeg jobber på dyrebutikk så jeg kjøpte en 13w pære som gir mye UV-lys (Tropisk terrarium lampe), og en pære 50w som er heter sunglo, den skal gi type sollys. Er det tilstrekkelig med lys for at den skal kunne leve?

Har noe plantenæring som jeg kjøpte på plantasjen til planten jeg hadde sist år. Det jeg lurer på hovedsakelig er om det er dødsviktig med alt det som står i dyrkehåndboken, for jeg har ikke superpærer med 600w eller hydrosystem (dyrker i potte med jord). Har heller ikke ph-tester så opplegget mitt er ikke like high-tech og gjennomført som det egnetlig burde, men fungerer det? Kommer planten mit til å vokse seg voksen i skapet mitt hvis jeg ikke ødlegger den?

Jeg har ingen planer om å dyrke for å få mest mulig ut av planten for så å selge, jeg synes bare det er drit gøy med plante, og det hadde vært gøy om jeg får 5-10 g av den

Btw: Sjekka akkuratt frøene, og det ene frøet har fått en liten spire
Vis hele sitatet...
UV-lys er rett og slett skadelig for planten i visse bølgelengder(200-315nm). Etter det jeg kan se fra produktbeskrivelesen på lignende pærer så er det mye av dette spekteret i den pæra, så ikke bruk den.
Sunglo'en skal derimot funke greit etter det jeg har sett. Vet jo ikke helt akkurat hvilken pære du har der så sjekket bare med random pærer på nett, og der så det greit ut i lysspekteret. Husk at jo mer watt jo mer bud, så ikke forvent noe storavling på en 50w ;P

Du trenger absolutt ikke noe high-tech oppsett for å få weed.. Med det du har nå kommer planten til å vokse. MEN, det skal sies at den antaglig blir liten, spinkel og "svak". Så til en viss grad: det fungerer.

Det er fint du dyrker for at det er gøy, Det er tross alt grunnen til at de fleste gror, veldig få som begynner fordi de skal tjene penger. Jeg tipper du kommer til å få nok weed til 1-2 joints på det oppsettet der, så dyrk for humoren sin skyld, da blir det en suksess

Sitat av mr-martinss Vis innlegg
er 100 gram mye og forvente vis jeg lar de 4 plantene jeg har bli 40-50 cm før jeg setter de til blomstring og vis de har riktig forhold osv??
Vis hele sitatet...
White Widow kan avle ganske bra de, så 100g er ikke usannsylig på 4 planter under en 600w HPS. Selvfølgelig må de andre faktorene være med også (temp, jord, næring+++), men tror nok du skal kunne få noen gram ja.