View Single Post
Sitat av Awarize Vis innlegg
Jeg ser litt nytten for ny farger, med tanke på at det sikkert er en slags reflekterende farge. Det er jo et must å se en bil, selv uten blålys. Det å fjerne våpenskjoldet fra dørene, syntes jeg egentlig bare er rent tull! Noe må vi da holde standard.
Det meste som er statlig eid, både av kjøretøy og andre ting, har jo nettop dette våpenskjoldet.

Jeg syntes vi skal beholde de nåværende fargene, og heller fikse veien politiet skal kjøre på. Jeg har både sett og hørt tilfeller hvor politiet ikke kommer frem i tide, pga veien, ikke bilene på den.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en reflekterende farge, dette er reflekterende folie av samme type/teknologi som er på veiskilt. Nå vil det gå an å se en politibil uten blålys på 3-400 meters avstand bare med langlys på den bilen en selv kjører i. Prøv det vinters- eller mørketid med en vanlig farget politibil, og du vil ikke se mer forskjell på den enn du vil av en sammenmåket haug med snø. Våpenskjoldet er også bare en bit folie, så det å ta på en slik en er trivielt.

Prismessig ville du ikke fått mye vei for den summen penger som går med til dette, så jeg tar heller nye reflekser på bilene fremfor 10-20 meter korrekt laget motorvei.
Sist endret av meitemark; 20. januar 2011 kl. 11:36.