View Single Post
Tjaa, nå er vel jeg av den meningen at enten er man kristen eller så er man ikke kristen.
Det er liksom ikke noen mellomting, enten blir du frelst eller så blir du ikke frelst, man blir ikke halvt frelst, men det var sikkert ikke det du la i spørsmålet :P
Jeg går jevnlig på ungdomsmøter i kjerka og er innom frelsesarmeen ca. annenhver søndag litt ettersom.
Men hvis Gud har skapt jorda, så har han nok skapt fleinsoppen også.
Hvorfor skulle psykedelia være djevelens verk hvis man får innsikt i sitt eget liv, som igjen vil føre til at man blir en bedre person.

Men som du sier så kan det godt hende at det er en del menigheter som er djevelsk styrt, det var ihvertfall det jeg kom fram til da det var opptøyer i København omkring Ungdomshuset som hadde blitt kjøpt av Faderhuset, som er en ganske ekstrem menighet.

Ofte vil det jo også være mye som utenforstående ser på som rart hvis de kommer til en veldig karismatisk menighet, f.eks. tungetale, helbredelse.

@ eivinderteit: jeg er forsåvidt også åpen for at evolusjonen kan ha skjedd, men at en gud har stått bak og satt igang det hele...

Kom forresten også til å tenke på at under trippen opplevde jeg at stemmer forvrengte seg på samme måte som i introen på Shpongle's Star Shpongled Banner...