View Single Post
Sitat av Esnc Vis innlegg
Ikke nok med at du overser nokså dokumenterte argumenter i posten du besvarer, men du presterer også å komme med noen argumenter som er helt på viddene.
For det første; hvilken by i USA med samme innbyggertall som Oslo har mindre kriminalitet og høyere levestandard?

Kan du vise til noen steder der "Å ta de harde hardere" har fungert?
Ta en titt på de landene med strengest narkotika lovgivning og kom med et godt eksempel der det har fungert. Jeg vil tro du kommer tomhendt hjem fra den søken..

Skaff deg en vg1 bok i sosiologi og sosialantropologi og utal deg når du har den fjerneste anelse om hvordan en velferdssat med menneskeretter fungerer.
Vis hele sitatet...
De landene med strenge Narkotika lovgivning er vel full av korrupsjon, og ekstrem fattigdom, er ikke til å sammenligne!

Sitat av causa Vis innlegg
Fantastisk! Essensen i det du sier er at man burde miste grunnleggende menneskerettigheter fordi en person/gruppe mener at en annen person/gruppe har for lite i hodet?
Jeg er spent på å høre hvor du ønsker å male denne grensen mellom straffbar og ustraffbar dumhet.
Hvilke kriterier må, i dine øyne, være oppfylt før man kan straffe dumhet?
Vis hele sitatet...
Å få barn til verden er et stort ansvar, man bør kunne gi barnet tryghet og kjærlighet, noe jeg ikke trur en heroinist er i stand til, men uansett mener jeg ikke at det er riktig å ta abort, derfor skrev jeg nesten

Sitat av Esnc Vis innlegg
Ikke nok med at du overser nokså dokumenterte argumenter i posten du besvarer, men du presterer også å komme med noen argumenter som er helt på viddene.
For det første; hvilken by i USA med samme innbyggertall som Oslo har mindre kriminalitet og høyere levestandard?

.
Vis hele sitatet...
Jeg sier min mening og hva jeg selv trur hadde fungert, dem fleste land som har dødstraff er det mye korrupsjon og ekstrem fattigdom

Går ikke ann å sammenligne Norge med disse!

Sitat av Esnc Vis innlegg
Kan du vise til noen steder der "Å ta de harde hardere" har fungert?
Ta en titt på de landene med strengest narkotika lovgivning og kom med et godt eksempel der det har fungert. Jeg vil tro du kommer tomhendt hjem fra den søken..

.
Vis hele sitatet...
SINGAPORE har det fungert