View Single Post
Hei dere hær i freakforum.

Jeg har tenkt lenge på en sak angående krimialitet i Norge og andre samfunnsproblemer. Om du leser i nyhetene kan du finne artikler om A-gjengen, B-gjengen, Hells Angels, Bandidos osv. Dette er kanskje ikke 100% aktuelt idag men dokker stadig opp i nyhetene med jevne mellomrom.

Jeg kommer personlig fra et lite sted, hvor for kun 10 år siden var vold utført av enkelt personer som slo med hendene sine, vis to personer hadde noe uopgjort mellom seg. Folk kunne brase sammen den gang å. Men idag blir en slosskamp på byen fulgt opp med at bekjente til taperen av slosskampen kommer hjem til vinneren med et jernrør eller lignende og slår seg løs. Og jeg kjenner personer i min omgangskrets som er blitt truet, nermest på livet av innvandrere for å se skjevt på dem.

I mine øyne virker det som om Norge er blitt i hvertall dobbelt så brutal og gjengvolden har blomstret for fulgt i Norge.
  • Er dette et resultat av innvandring og at deres kultur er dratt med inn i Norge?
  • Blir volden grovere på grunn av innflytelse av media? (filmer, nyheter, spill osv)
  • Eller er Norge et like kriminelt, og "voldelig" land som for 10-20 år siden?
  • Et annet intresant tema som kan diskuteres er hvorfor kriminelle gjenger oppstår i velferdstaten hvor nesten alle kan få det de ønsker vis de bare jobber litt for det?
  • Har du opplevd å komme i bråk med en gjeng eller lignende før?

Og vis dere har informasjon om de kriminelle gjengene i Norge, litt generelt om hvordan by bilde i de forskjellige store Norske byene ser ut osv hadde det vært flott!
Sist endret av fightnight101; 10. januar 2011 kl. 01:42.