View Single Post
Sitat av Kaisama Vis innlegg
Jeg kan ikke nok om innføringen av kommunisme i Cuba til at jeg gidder å ta den diskusjonen, men jeg kan allikevel fortelle deg at det så absolutt er en høy grad av hjernevasking som får folket til å enes såpass mye om kommunismen/sosialismen som det beste systemet gjennom så mange år helt fram til nå i dag.
Vis hele sitatet...
haha, ser du ironien?
Du sier at pga. de syns kommunismen/sosialismen er best, derfor er de hjernevasket?
Ikke pga. de hadde det faktisk best under det styret? (men det har vel ingen ting med saken å gjøre for deg?)


Sitat av Kaisama Vis innlegg
Når de hadde det best har ingenting med saken å gjøre, de har fortsatt større frihet nå i dag enn de noen gang hadde tidligere, og spør du den jevne russer så tror jeg faktisk ikke de vil svare til fordel for kommunisme. De fleste er klar over at frihet kommer til en pris, og de som ikke skjønner det har heller ikke gjort seg fortjent til den, høres det kjent ut?
Vis hele sitatet...
Og der kom det,
"Når de hadde det best har ingenting med saken å gjøre, de har forsatt større frihet nå i dag enn de noen gang hadde tidligere"

Så du sier, selvom de hadde det bedre under kommunismen har det ingen ting å si fordi nå kan de angripe staten så mye de vil?

Da vi snakker om hjernevasking, les dine egne setninger.

Sitat av Kaisama Vis innlegg
Tanken er jo at alle skal påtvinges noe de ikke vil slik at man kan nærme seg et utopi som i bunn og grunn er subjektivt uansett.
Vis hele sitatet...
Hæ?
Det var jo de som ville ha det, de gikk til revolusjon for det!