View Single Post
Beklager til thread-starter'n, men du overdriver litt her. Den du har satt opp til 5000-7000 budsjettet drar alt av spill som er nå og ihvertfall 1-2 år framover på fullt. Det handler om å bruke riktige komponenter i forhold til de andre komponentene.

Jeg har prøvd det nyeste Gothic (Arcania) (Som er kjent for å ha noe av det høyeste av grafikk du finner i spill), Two Worlds II, alle Crysis spilla, CSS (sånn stress-test.. fikk ca 500 FPS), osv osv. Jeg har faktisk nesten prikk lik den du har satt opp til 5000-7000. Det er greit å bruke litt mer enn nødvendig for å være forsikra på å kunne kjøre alt, men det er ikke nødvendig. Jeg drar likevel alt jeg vil på maks uten problemer.

RAM brikker bør ikke kjøpes høyere enn 1333 MHz om du ikke skal ha bedre CPU enn for eks AMD Phenom II X4 955 (Du skal kjøpe en god del bedre CPU enn denne for å kjøre høyere enn 1333 og). Hva du faktisk kjører av PCx (For eks PC3-10600, som er 1333, eller PC3-12800 som er 1600, osv. Dette står det i infoen om RAM-brikkene) spørs på prosessoren din, ikke RAM. Personlig har jeg 4 GB @1600 med Phenom II X4 955 og overclocker CPU'n for å matche RAM brikkene @1600. Jeg beklager, men tipsene dine er for tynne. Det er kjempebra å gi tips til builds, men dette er liksom fundamentals of the fundamentals. For å bygge PC selvstendig i fremtiden må du kunne PCI, DIMM, DDR, Pins, sockets, også videre. (Jeg skjønner at du ikke prøver å oppnå dette)

IKKE overdriv når du setter sammen PC. Det er det dummeste man gjør. Hovedkortet mitt for eksempel, kostet 799 og mangler bare crossfire og hexacore teknologi. Hexacore (som er 6 kjerner) vil ikke være nødvendig for t.o.m hardcore gamers før om et par år (IHVERTFALL). Quad er det beste og rimeligste for gamere.

Til iMoan: Den PC'n er mer, mer, mer, meeerrr enn bra nok til å kjøre absolutt alt av PC nå og en god, god stund framover. Personlig så synes jeg det er bortkastet...

Siste note: Det er billigere å kjøpe noe som drar alt av spill nå og framover til kanskje et år, for så å oppgradere til det som var "hottest" *nå* (for eks CPU. Du kommer aldri til å oppgradere hele PCen din på en gang). Da er de delene mye billigere, og du kjører fortsatt alt du vil. Dessverre er dette misforstått av de fleste gamere. Man trenger virkelig ikke det nyeste av det nyeste! Men det er selvfølgelig helt etter personlige meninger.

Det smarteste er å kjøpe et bra hovedkort (gjerne kan det kjøre hexacore og crossfire), og få seg en 3,x ghz quad core (AMD er best. Der er vi enige), og ATI skjermkort (5770 er virkelig et ypperlig kort. Har aldri hatt problemer med det). Det eneste du aldri kommer til å trenge å oppgradere (vel, hvis det kommer DDR4 plutselig.. så er det annerledes), er RAM. Hvis du kjøper 8 GB DDR3 @1600 CL-9-9-9-27, så er du sikra for lang, lang tid. 8 GB er det Windows 7 kjører aller best på.

Prøver ikke å overkjøre thread-startern. Handler om å være litt rasjonell når man setter sammen PC
Sist endret av Tfan; 8. januar 2011 kl. 03:35.