View Single Post
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av onarki Vis innlegg
Jo, vi klarer det
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør dere ikke. Argumentene deres blir ikke godtatt som argumenter hos meddebattene. Provo spesielt har tilbakevist de samme argumentene i tråd etter tråd uten at dere kommer noen vei, og dere unnlater å svare på vesentlige spørsmål. Det hjelper ikke med elendige linker, dårlig statistikk og kildehenvisninger til bøker du selv har skrevet hvis du har noen planer om å bli tatt seriøst.
Sitat av onarki Vis innlegg
FRED er alternativet: alle og en hver får lov til å leve i FRED og bestemme over sin egen kropp og sitt eget liv på fredelig vis. All erfaring viser at fredelige samfunn blomstrer, mens samfunn med jungelens lov og borgerkrig ender i ruiner.
Vis hele sitatet...
Men FRED er jo ikke en objektivt og konkret tilstand ett samfunn kan være i. Fred er absolutt relativt og din definisjon av ordet er ikke universell. Er du enig i det?
Sitat av onarki Vis innlegg
Mener du helt seriøst at det ikke er objektivt bedre å skape en teknologi som redder milliarder av menneskeliv enn feks. å voldta et spedbarn?
Vis hele sitatet...
Jeg mener helt seriøst at objektiv moral ikke finnes og at du nok er i en del av det flertallet du hater så intenst med utsagnet over.

Sitat av Leonidas Vis innlegg
Hvis man ikke betaler toll så risikerer man bøter og fengsel.
Vis hele sitatet...
Også? Det har da vel ingenting å si for diskusjonen? Jeg har aldri truet deg med bøter eller fengsel og kommer aldri til å hverken bøtelegge deg eller fengsle deg for noe som helst. Hvilke argumenter du har for å ikke betale toll har heller ingenting å si for om du får fengsel eller bot. Du


Sitat av Leonidas Vis innlegg
Jeg tror du må følge med litt mer selv. Hvor i denne tråden har jeg fremsatt den påstanden? Det var i en annen tråd. Det du krever er at jeg skal bevise at det er galt å tvinge meg til å gi fra meg min eiendom. Det blir å snu på bevisbyrden. Det er du som støtter toll og derfor er det du som må bevise at toll er nødvendig og legitimt.
Vis hele sitatet...
Nei nei nei, nå må du gi deg. Om du postet det i denne eller en annen tråd er uvesentlig. Alle du diskutere med her har også vært involvert i tidligere tråder, spørsmålet har også kommet opp i denne tråden uten noe svar. Hvis det fortsatt er uklart så kan jeg stille det på nytt: Hvordan fører lavere skatter til høyere velferd? Jeg er ikke interessert i "argumenter" som alt er postet og høvlet ned tidligere på forumet.

Dette er som sagt ingen rettssak og du argumenterer ikke med noen som ønsker eller har muligheten til å fengsle deg. Det eneste jeg krever er at du skal argumentere for påstandene dine om at samfunnet ditt funker bedre enn mitt. Klarer du ikke det på en ordentlig måte så får du hvertfall ikke min støtte, uansett hva du argumenterer for.