View Single Post
Sitat av BjørnHarrier Vis innlegg
Uansett, til topic:
Jeg har moderert meg siden forrige innlegg. Jeg vil si at jeg kan akseptere pedofile. Det er jo en seksuell preferanse, så å ikke akseptere pedofile er i prinsipp det samme som å ikke akseptere homofile. Jeg må derfor tilføye at jeg kunne akseptert pedofile, på betingelse av at de aldri hadde utnyttet eller hatt sex med barn. Hvis det også var ønsket fra barnets side, ser jeg egentlig ingen problemer ved dette, på samme måte som jeg ikke ser noen problemer med at menn har sex med hverandre (så lenge de ikke involverer meg). Man kan jo selvfølgelig argumentere med at barn ikke helt vet hva de vil, men det gjør da ikke mange damer heller (uff... nå får jeg feminister på nakken xD Jaja, jeg har blitt vant til det etterhvert; de kommer jo med beskyldninger om chauvinisme osv osv etc etc med en gang jeg sier noe som på noen måte kan oppfattes som vondt mot damer). Derfor kan ikke pedofili med mutuelt samtykke være ulovlig, med mindre vanlig sex med mutuelt samtykke er ulovlig (noe som jo ville vært relativt teit).

Det skal sies at jeg kanskje drar prinsippene litt langt i denne posten, men den er mer ment som en slags essay/kåseri-hybrid enn som en seriøs artikkel. Allikevel står jeg ved mye av det jeg har skrevet her.
Vis hele sitatet...
De fleste overgrepssaker gjort av pedofile mot barn dreier seg ikke om voldtekt der barnet lider under akten. Det dreier seg heller ikke om tvang. Tvert imot er det vanligst at barnet er med på spillet selv, og liker det! Barn er seksuelle vesener som er i stand til å bli kåte samt kjenne seksuell nytelse. Forskjellen er bare at de ikke vet noenting om hva seksualitet er, for ikke å snakke om hva sin egen seksualitet er. Dessuten vet de lite om hvor tabubelagt pedofile forhold er i samfunnet, så det er ikke alltid like lett for dem å forstå alvoret i det de gjør, før etter at omgivelsene deres har reagert på det med avsky. Det er først da en masse skam dukker opp, i det de føler at de har gjort noe galt. Det går sakte men sikkert opp for dem at det faktisk dreide seg om et voksent menneske som hadde mye mer makt enn dem, rett og slett fordi personen hele tiden visste hva han/hun gjorde og hva seksualitet handler om, i sterk kontrast til barnets bevissthet på samme området.

Barn er utrolig enkle å manipulere når det gjelder så godt som alt, har du for eksempel prøvd å fortelle en helt latterlig dårlig løgn til et barn før? Først tror han deg kanskje ikke, men man trenger ikke å gjenta informasjonen mange ganger før det er tatt opp som fakta i hodet hans. Det er først når vi blir eldre at vi blir i stand til å tenke kritisk gjennom informasjonen vi mottar i dagliglivet. Det samme gjelder på området rundt seksualitet og tilknyttede følelser. Derfor er det ingenting annet enn sykt av deg å vri det hele om til at det er helt greit å ha sex med barn så lenge de selv er med på det. Hvordan skal de vite hva de selv er med på en gang? Det at de får nytelse av det og at begge parter er med på det spiller egentlig ingen rolle. Faktum er at mange barn tar stor skade av pedofile forhold, også de som var frivillige. Det finnes sikkert unntak, men kom ikke her og fortell meg at de ikke blir sterkt påvirket av slike forhold i tidlig barndom uansett. Jeg kan ikke se at noen har rett til å spille russisk rulett med barnets psykiske helse ved å satse på at denne påvirkningen ikke blir negativ. De pedofile som gjør det har gjennomgått en kognitiv forvrengning, altså vridd om på virkelighetsforståelsen sin og kommet fram til at det er i barnets beste interesser.

At kvinner syter over voldtekt fordi de ikke visste om de ville ha sex eller ikke er en merkelig sammenligning, rett og slett fordi det er vanlig å kreve større evne til selvrefleksjon hos voksne individer enn det man gjør hos barn. I Norge er grensen for evne til selvrefleksjon rundt seksualitet satt til å være 16 år. Om det stemmer eller ikke kan sikkert diskuteres, det er vel uansett ganske så individuelt, men man burde allikevel klare å se at det faktisk er en stor forskjell på barn og voksne når alt kommer til alt.