View Single Post
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Hva er det dyreste Noen av Hitlers eiendeler?
Vis hele sitatet...
Hitlers eiendeler er selvsagt ekstremt populært. Og ofte svine dyrt, i den grad det kan bevises at det tilhørte styggen sjøl. Anny-Brunner Winter som jobbet som en slags husholderske (?) hos han fikk en god del eiendeler som med gjevne mellomrom blir lagt ut på markedet. Det koster fine summer.

Adolf Hitlers jernkors 1 klasse ble solgt hos Auksjons Huset Hermann Historica for 175.000 euro. Dette var ifra Winter. Ellers så får man kjøpt møbler og inventar, gaver, sølvtøy etc. Det er og flere av hans uniformer der ute, en god venn av meg har en av de brune jakkene hans.

10 Desember i år så ble lua til Göring solgt for 190.000 euro. En av hans hvite sommer jakker gikk for 170.000 euro. Ribbentrop's Obergruppenführer jakke usolgt for 70.000 euro. SS Obergruppenführer og Himmlers adjutant Karl Wolff's svarte SS Generals lue usolgt for 42.000 euro.

Den eneste av Himmlers uniformer som man i dag vet at finnes er hans hvite sommer jakke. Ble forsøkt solgt i 1997 for 175.000$ Kan drømme om hva prisen på den er i dag.

Er sjeldent det topper slike summer. Men noe av det mest verdifulle er trolig personlige objekter ifra Førerbunkeren, der omtrent ingenting er ute på markedet.

Mulig Göring's Reichsmarschall stav er noe av det med høyest verdi på, besatt med diamanter etc.

Her blir den inspisert av president Harry S Truman

Og her på Display the West Point museum (tror jeg)

Revolveren som sees over er den samme som denne.

Sitat av morgenstern Vis innlegg
Så du la ut en annonse med stashet ditt på Finn.no nå forresten Henrik.

Den gullbelagte ørna mener jeg tilhører toppen av en paradefane kan det stemme? er det et hull under eller lignende?
Vis hele sitatet...
Yep, selger unna diverse. Man går lei av ting etterhvert og har lyst på noen nye uniformer så da må man kvitte seg med noe. Har med tiden funnet ut at jeg kan ikke fokusere på alt, komplett umulig. Blir bare rot.

Ørna er en skrivebords ørn, kan ligne på en fanetopps ørn. Men er en annen variant. Denne ble designet av Professor Dr Kurt Ehmen (som og designet parti ørnen brukt under Partidagen i 1934, arenaen ble hovedsakelig dekorert av Generalbauinspektor Für Die Reichshauptstadt Albert Speer.

Disse fanetopp ørnene koster ikke stort om de er av den vanlige typen. Par tre laken så har du en. Men en av de brukt på Deutschland Erwache flaggene koster bortimot en halv million bare for ørna. Disse ble produsert av Otto Gahr. Samme som har produsert himmler mansjettknappene.

Den jeg har hadde opprinnelig en marmor sokkel, men ble brukket av. Var helt innsausa i fett da russeren som hadde tatt den ifra Goebbels villa hadde hatt den på komfyren sin, så den var full av harskt matfett. Måtte rense den

Her er en nydelig jakke jeg engang hadde, dessverre over alle hauger nå.

Men det var morsomt å eie den.

SS Obersturmbannführer (Oberstløytnant) m32 i enten SD (Sicherheitsdienst) eller Reichsführer SS Stab. Var litt usikkert utifra slitasje på fargen på skulderklaffene. Kontor jakke

Uansett en meget pen og ikke minst utrolig sjelden jakke.
Name:  SS-Ostbaf11.jpg
Views: 2642
Size:  31,4 KB