View Single Post
Sitat av no1left Vis innlegg
først litt offtopic: er du lærer selv? bare lurte siden jeg fikk den følelsen av en eller annen grunn. :d
ontopic: jeg skjønner hva du mener og syntes det ikke er en alt for dum ide men syntes også at det er litt teit.
jeg har noen venner som ønsker og bli lærer og virker som den typen som kan passe godt som lærer( kan forklare litt tyngere ting på en morsom og informativ måte f.eks), og at disse ikke skulle få bli lærer bare pga en litt for liten karakter syntes jeg blir nesten litt dumt.

dog jeg begynner og bli litt lei lærere som ikke kan faget ditt.
Vis hele sitatet...
Er så fullstendig enig med deg. Jeg mener at det burde være terskelgrense for å komme inn, men høyere krav til sosial- og psyk/ped-egenskaper og kunnskap for å jobbe som lærer. Jeg kjenner mange med lavt snitt som kunne blitt mye bedre lærere enn mange med toppsnitt som bare tenker på det faglige og ikke det medmenneskelige. Jeg jobber selv i skolen, og har i tillegg mange års erfaring med mobbing bak meg så jeg snakker ikke uten erfaring.

Enkelte lærere bør også gjøres mer bevist på sitt ansvar for elever sett bort fra det direkte faglige. Mange lærere bryr seg kun om det faglige, og disse fortjener ikke lønnsøkning spør du meg.