View Single Post
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Utsagnet om lykke hos religiøse vs. ikke-religiøse blir så grenseløst dumt at jeg velger å overse det.
Vis hele sitatet...
Grenseløst dumt? Virkelig? Haha.

Here you go : http://news.bbc.co.uk/2/hi/7302609.stm

Selvfølgelig er det ikke dette en absolutt sannhet, men overrasker meg ikke om det stemmer heller. Å avslo noe kun fordi du er uenig, det er grenseløst dumt. Og jeg skjønner heller ikke hva dere mener med tvang mot andre? Han kan jo slippe hvis han medbringer "bevis" på at han ikke er religiøs og ikke har lyst til å være der.

Å påstå at Gud IKKE eksisterer uten noe som helst bevist blir jo like dumt, og argumentente om: "aah, abraham levde i 500 år, særliig" og "Alle mennesker er et resultat av incest siden alle var i familie" blir for dumme. Det er få teologer i Norge (hvis det er noen i det hele tatt) som tolker bibelen bokstavelig.


Kilder please? Å komme med et utsagn om hvem som er mest lykkelige uten å referere til noen som helst kilde blir for dumt. Pedofile er sikkert mye mer lykkelige enn ikke-pedofile, det gjør det ikke rett av den grunn…

Forøvrig er "prekene" lagt opp til å relatere til dere, nettopp fordi det er en form for misjonering. Det er jo det hele kristendommen handler om, for pokker. «Gå ut og samle ditt forkeslag» blablablaaaa.

Til sist kan jeg legge til enda en grunn til at jeg avskyr religion: http://en.wikipedia.org/wiki/Westboro_Baptist_Church De er intelligente mennesker (en familie), mange utdannet som advokater, men virkelig avskyelige mennesker. Les litt på artikkelen om hva de driver med, disse menneskene som kaller seg kristne. De kan neppe være mye lykkelige, med så mye hat innabords, samtidig som de går til angrep på uskyldige i samfunnet fordi "gud" har rett.
Vis hele sitatet...
Se kilde ovenfor. Og hvorfor i allverden skulle pedofile være lykkelige? Det må faktisk være det dummeste jeg har hørt. Mennesker som blir avskydd, kastet i fengsel og utestengt fram samfunn hvis de følger eller kommer ut med sin legning. Ja de må jo være lykkelige.

Hvorfor skal prestene misjonere i kriken? Det er jo der de kristne samles. Og det er absolutt ikke misjonering kristendommen handler om. Det er kanskje derfor du har et slikt avsky ovenfor religionen, men det er simpelthen fordi du har misforstått. I bunn og grunn handler kristendommen om altruisme, nestekjærlighet og tilgivelse.

Selvfølgelig finnes det ekstreme kristne som støtter. Men å avskrive religion på bakgrunn av at noen mennesker har dratt for langt blir for alt for dumt. Det er helt åpenbart at det gir mange mennesker mye glede å en stor trygghet.

Vil legge til at jeg også før hadde lignende syn på kristendommen og religion som mange her. Med andre ord, jeg var veldig imot det. Tenkte på middelalderen, korstogene, massemordene, maktmisbruk osv. Men nå har jeg skifta litt syn. For jeg synes det i bunn og grunn er en fin tanke, men det er vi mennesker som har misbrukt religionen, og gjør ting i religionens navn.

For morro skyld, jeg skal med skolen å besøke en synagoge i Oslo i forbindelse med Jødedommen. Er det noen av dere som ville nektet å være med pga at dere ikke er religiøse?

Og ang sammenligningen din så holder den ikke mål Nygaard, heller ikke prinsipielt. For jeg vil ikke tvinge noen til å stappe kniver i endetarmen, jeg simpelthen sier at det ikke er noe skadelig. Og når vi i tillegg har knivstikk-i-endetarmen formålsparagraf i grunnskolen, og knivstikking i endetarmen er statsreligion. Så er det kanskje ikke så rart at det gjennomføres engang i året. Men hvis man ikke vil av div årsaker så slipper man. Så enkelt er det.