Tråd: Ta deg 5 min
View Single Post
Sitat av Toaru Vis innlegg
Jeg hadde satt mye mer pris på om intelligente, opplyste rusbrukere hadde turnert på ungdomsskoler etc. for å virkelig informere ungdommen om hva narkotika er, og hvor farlig det egentlig er. Om du har prestert å skeie ut så grundig bare på grunn av hasj er det din feil, ikke stoffet. Å dra rundt og fortelle din livshistorie til barn føler jeg er vranglære på samme nivå som all annen rusinformasjon vi blir foret med på skolen.

Om jeg hadde vært deg ville jeg heller ikke spurt om råd på et nettforum om hvorvidt du burde skrive en bok om de fæle hasjårene dine som ikke var så fæle. De var bare i overkant chilla og asosiale, noe som kan sammenlignes med WoW-avhengiges strevsomme liv..
Men ja, det virker som du er hypp på å skrive om livet ditt, så ikke la meg/oss ødelegge for deg. Jeg uttrykker bare min mening, og det er ikke sikkert alle rektorer deler min mening.
Vis hele sitatet...
Er vel ikke nødvendig å informere hvor farlig det er, det kan vel en helsearbeider på 50 år gjøre. Men å fortelle en historie om det, å fortelle hvor farlig det kan være. At kunnskap er noe av det viktigste før man vil prøve hasj eller andre stoffer.
En eldre person som forteller at det er farlig vil likevel ikke være nok til at ungdommer ikke prøver stoffer.