View Single Post
Sitat av wareye Vis innlegg
Ateist eller ikke, det er chill med kirke enn å sitte på skolen.
Vis hele sitatet...
Men da får jo du kose deg med å flippe burgere på macer'n resten av livet, mens andre får seg skikkelige jobber etter å ha fulgt med på skolen.

For all del, jeg er intet skolelys, men jeg hata da ikke skolen så jævla mye at jeg ville dra i kirka for å slippe skolen.

Forresten, dere som sier at samfunnet bygger på kristne verdier, kan dere være mer spesifikke? Jeg har nemlig fått religion tråkka ned i halsen på meg siden jeg var liten, og av den grunn har jeg lagt "alt" av religion for hat (selv om jeg fint kan ha kristne venner). Jeg er av den oppfatning at det er de som er mest religiøse som er de verste i samfunnet, jo mer religiøs du er jo mer prøver du å "skygge" over alt det vonde du gjør ellers. For meg har det faktisk gått så langt at jeg overhodet ikke har noen kontakt med farsiden av min slekt (inkludert min far), pga. deres kristne overlegenhet og bedreviten, samt at de er råtne tvers gjennom hele gjengen.

Men, jeg har absolutt respekt for kristne, så lenge de kan vise en gjengjeldende respekt for meg. En av mine beste venner er sterkt troende kristen, og det plager ikke meg i det heletatt. Han respekterer også meg, både som ikke-troende og homofil.

Før dere skriker om respekt for kristendommen bør dere se litt på dere selv, og respektere de som faktisk ikke har samme tro som dere, eller faktisk ikke har noen tro. Såklart, det er sikkert ingen som dør av å gå i kirken, men det er alikevel forferdelig unødvendig å tvinge noen dit på det grunnlaget. Og, ikke misforstå meg her: Jeg er enig i det at å besøke en kirke på "omvisning" som undervisning er greit, men kirkebesøk i juletiden er ikke det, det kalles julegudstjeneste (o.l.), og man skal høre på at presten forkynner ting fra bibelen, noe som er svært uinteressant for folk som meg. Gi meg heller en matteprøve.
Sist endret av ex0n; 20. desember 2010 kl. 17:11.