View Single Post
panserjohan, de fleste er vel enige i at utdanning lønner seg i det lange løp, ingen benekter dette?? Poenget må jo være at det skal være like muligheter for alle til å ta en master.. noe jeg mener det ikke er for alle om man har to foreldre som ikke har penger til overs.

Det finnes sikkert de som greier seg alene i i de større byene uten hjelp, men jeg tror det er ytterst få etter mine egne erfaringer. De fleste får hjelp til noe klær, gaver, litt mat her, en reiseforsikring der, og kanskje også en bestemor som stikker til en 500 lapp en gang nå og da,evt et rom ledig om sommeren, gratis mat hjemme om sommeren osv osv, det er mange muligheter for goder.

Selv måtte jeg fikse noen visdomstenner siste år på master, 4x5000, kunne fort vært at jeg måtte avsluttet studiet om jeg ikke hadde oppsparte midler, evt noen som kunne hjulpet.

Det skaper store klasseskiller når det er ett system som er basert på ekstrajobbing, evt støtte av andre. De som ikke trenger å ekstrajobbe vil ha mer tid/motivasjon til studier..
Sist endret av seven_up; 19. desember 2010 kl. 21:09.