View Single Post
Sitat av eivinderteit Vis innlegg
Jeg har alltid tenkt at jeg vil holde meg rolig i de situasjonene og være iskald iom at jeg har vært i en del kontakt med onkel blå, men det løser aldri noe som helst. Da skal du i så fall kjenne til rettighetene dine så godt at du kan stå lenge å diskutere, og det hjelper som regel lite det også. Akkurat det politidama gjorde er garantert bullshit, eller i alle fall det MrBlaine sa. Politiet nøler ikke med å bruke alle triksene i boka for å få en tilståelse, og uansett om du vet at de bare kødder med deg, så hjelper det deg som oftest svært sjeldent å nekte for noe som helst om du faktisk er skyldig. Det kan derimot være artig om du poengterer at du vet hvilke metoder de bruker, men fortsatt erklærer skyldighet. Så får du det i alle fall litt morsomt i elendigheten. Angående rektor er det riktig som DumDiDum sier, bare kjør på med bullshit om at dette kun var et engangstilfelle, og at du virkelig skjønner alvoret i situasjonen, og at du forstår innvirkningen det har på resten av elevene, og at du skjønner alvoret med dagens rusproblemer og hva dette kan medføre. Akkurat det med unskyldningstalen foran klassen ville jeg derimot protestert i mot. Det at du skal unskylde deg for noe de andre egentlig ikke har noe med å gjøre i det hele tatt, virker absurd. Du kan også bruke argumentet med at dette uansett vil bli tatt useriøst og sarkastisk uansett hvordan du putter det, og heller vil fremme i stedet for å hemme saken. Men for all del, ikke vær frekk og useriøs i den formelle praten. Det gir deg kun problemer. Når det kommer til foreldrene dine så vet jeg ikke om de blir varslet eller ikke, men hvis du er bekymret for det, vil jeg anbefale deg å lese denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=172983 . Den er jævelig lang, men det står usedvanelig mye gode argumenter der inne. Lykke til med hele greia, håper det løser seg.
Vis hele sitatet...
Takk for veldig bra svar! Jeg skal huske på det du sier med å legge meg helt flat osv. når jeg skal snakke med rektor. Siden jeg er over 18 år har ikke politiet rett til å varsle foreldrene, men jeg valgte selv å fortelle det til dem.
Takk

Sitat av Kyrios Vis innlegg
Politivisitt på skoler er da ikke noe nytt, og konsekvenser er heller ikke noe nytt. Skjønner ikke helt problemstillingen med at skolen straffer lovbrytere; det hadde vært verre om skolen ikke gjorde noe. Oppfører du deg som en idiot og røyker canabis får du ta konsekvensene som en mann.
Vis hele sitatet...
Greit nok at de skal straffe lovbrytere som har gjort noe ulovelig på skolen, men det har jo ikke jeg? Kall meg gjerne en idiot fordi jeg røyker cannabis, men jeg har ikke oppført meg som en idiot i denne hendelsen og heller ikke før. Jeg tar de konsekvensene jeg fortjener som en mann, men jeg ser på bot og eventuelt prikk på rullebladet som nok konsekvenser for denne hendelsen, men at skolen i tillegg skal komme å utvise meg føler jeg blir litt for mye fordi jeg valgte å ta meg en joint på fritiden min. Skolen har jo ikke noe med det å gjøre?