View Single Post
Vel, jeg ser egentlig på bevissthet som noe passivt som er fanget i kroppen, som jeg ser på som en slags maskin, så det ser jeg mer på som det kroppslige. Intelligens, klokskap osv tror jeg har mer med det maskinelle å gjøre. Er det ikke slik at intelligens kan knyttes til konsentrasjon av ulike typer hjerneceller? Mulig det er hakkende galt å skille bevissthet og minner, men det er nå slik jeg ser på det .I bunn og grunn ser jeg egentlig på bevisstheten som noe passivt som kun opplever ting, mens kroppen, eller maskinen generer opplevelsene. Og personlig tror jeg fri vilje er en illusjon. Vi tror vi velger ting, men egentlig blir kroppen vår styrt av naturlovene i et veldig avansert fysisk system.

Altså når kroppen dør er bevisstheten frigitt og blir på en måte som et blankt ark som ikke lenger har connection til intelligens, minner osv, og at den hypotetisk kan bli fanget i et annet system med andre prossesser som foregår, ikke nødvendigvis tenking, lagring av minner osv, men ting vi ikke kan forestille oss, siden vi aldri har opplevet noe lignende
Sist endret av Turbotroll; 15. desember 2010 kl. 19:26.