View Single Post
Kudos for bra tråd. Interessant å lese :-)

Jeg prøvde meg tidligere på lucid dreaming, og benyttet meg bare av den loggen. Å gå inn i disse fasene har jeg ikke prøvd, og tviler på at det vil fungere for min del da jeg ofte ser veldige skumle ting under søvnparalyser (har hatt flere av disse uønsket, og det har hjulpet meg pent lite å være klar over at det var en søvnparalyse jeg opplevde).
Jeg husker spesielt en gang jeg opplevde min første skikkelige bevisste drøm:
Jeg lå i sengen på rommet mitt, og hadde bare innsett at jeg nå var i drømmeland og tok derfor til å sprette som en ball i vektløs tilstand mellom veggene. Morsomt, men jeg ville komme meg ut av rommet. Det er her jeg ødelegger for meg selv TOTALT.
Jeg hadde planer om å fly gjennom veggen og komme ut av huset på den måten, men det jeg da begynner å tenke er:
"Om dette er en drøm så må det bety at alt jeg ser blir generert av hodet mitt, nesten som en datamaskin. Det må jo bety at JEG må lage landskapet utenfor og jeg har da ikke kapasitet nok til å plassere hvert tre og gresstrå osv på rappen."
Dette endte opp med at jeg ikke klarte å komme meg gjennom veggen fordi jeg ikke kunne lage landskapet utenfor, men fant til slutt ut at jeg kunne fly rett til himmels da jeg klarte å lage en blå himmel. Våknet etter å ha prøvd å se nedover fra luften gjentatte ganger.
Finnes det noen kur mot dette?