View Single Post
Sitat av monkholm Vis innlegg
Kabinett: CORSAIR OBSIDIAN 800D
PSU: Corsair HX 750W
Hovedkort: ASUS RAMPAGE III GENE
CPU: Intel Core i7-950
CPU-kjøler: CORSAIR H50
Skjermkort: ASUS Geforce GTX 570
RAM: Corsair Dominator GT 2000MHz 6GB
SSD: Crucial RealSSD C300 120GB Sata 6GB/s
Harddisk: Western Digital Caviar Black 1TB Sata 6GB/s

Kommer på ca 16400kr med headsett

har nå noen spørsmål:
vil PSU holde om jeg kjøper et ASUS Geforce GTX 570 til ?
Kommer nok ikke til å overklokke pcen noe.

Er CORSAIR H50 godt nok eller budre jeg gå for H70?

Hva syntes du om pcen noe jeg burde bytte ut?

Skal oxo kjøpe et nytt headsett: CORSAIR HS1
Noen erfaringer med det ?
Vis hele sitatet...
1. Jeg tror Corsair HX 750W vil holde til et SLI-oppsett med 570 GTX. Det kan riktignok være greit å gå ett hakk opp (til HX 850), da PSUen jobber best når den yter rundt 50% hva hva den er kapabel til. Men HX 750 tror jeg holder, hvis du ikke overklokker og har x antall andre ekspansjonskort/harddisker.

2. Jeg ville kjøpt H70 framfor H50, men det er jo kriminelt at komplett tar over 1000,- for den kjøleren. Kabinettet, 800D, er jo også latterlig dyrt på komplett.no så jeg ville valgt netshop.no eller dustinhome.no hvis jeg var deg (på dustin får du f.eks. H70-kjøleren til samme pris som H50 på komplett).

Vurder også luftkjøling fra Noctua.

3. Det kommer litt an på bruken din. Skal du overklokke veldig mye? Hvis ikke, kan du med letthet velge rimeligere minne, hovedkort og CPU-kjøler. Først og fremst minne, som nevnt over.

Ellers er det kvalitetskomponenter over hele linja og det er ting som varer. Et meget bra oppsett, rett og slett.

4. Corsair HS1 har jeg sett/lest mange reviews av, og hvis dette treffer ditt bruksområde ville jeg ikke nølt (kun USB-tilkobling)! Du vil også slippe å investere i et lydkort da USB-tilkoblingen gjør at lyden prosesseres annerledes enn i et tradisjonelt headset. Kjør på, jeg har veldig lyst på det selv. Har hørt veldig mange lovord om dette headsettet.

EDIT: Veldig så treg jeg var da.
Sist endret av httpwhat; 14. desember 2010 kl. 15:02. Grunn: Turtle.