Tråd: Alarmsystemer
View Single Post
Det er litt feil å si at "med engang sentralen mister kontakt med detektorene vil alarmen utløses", i alle tilfeller. Ja det stemmer ved detektorer som er koblet med kabel, men med trådløse detektorer vil det ikke være kontinuerlig kommunikasjon mellom detektor og sentral, pga av da ville batteriet fått veldig kort levetid. Dette gjelder også for kommunikasjon mellom alarm og alarmsentral, ved alarmsending over kablet telelinje vil det bli reagert med en gang den blir kuttet, men ved GSM overføring er det ikke kontinuerlig kommunikasjon, ellers hadde det blitt veldig dyrt for den som eier abonement på GSM-telefonen.

Meeen, ved kablete detektorer er det mulig å koble om så detektor er borte, men sentral tror den er er. Hvis du er heldig å treffer riktig kabelpar da, det er IKKE en standard fargekode, selv om kanskje ofte mange bruker det likevel. Jeg har blitt lært å bestandig bruke forskjellige.

Jeg la akkurat ut en liste med bøker under "Datasikkerhet" delen, der nevnte jeg boken "Unauthorized access", som tar for seg blant annet slike ting. Den er å anbefale.