View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Du mener altså at definisjonen som står på Wikipedia er uttømmende?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke se hvor i innlegget mitt du finner noe slikt. Jeg brukte definisjonen fra norske Wikipedia fordi det er denne du refererer til i førstepost.
Jeg sier det motsatte. Jeg sier at dersom noen vil sette seg inn i hva et justismord er, og har liten eller ingen peiling på dette er fra før, så kan de lese på Wikipedia.
Vis hele sitatet...
OK, så en såkalt "hoveddefinisjon" finnes på Wikipedia, og denne er du enig i, aight? Det som gjenstår ser ut til å være eventuelle "sidedefinisjoner" eller unntak, som gjør det mulig å referere til din spesifikke situasjonsbeskrivelse som justismord.

Bokmål, nynorsk, engelsk og nederlandsk Wikipedia sier omtrent det samme. SNL, The Free Dictionary og UiO sier tilsvarende. "Fremmedord og synonymer for kryssordløseren" (Kunnskapsforlaget, 15. utgave (1992) originalt fra 1986. S. 169) og "Norsk illustrert ordbok - Moderat bokmål og riksmål" (Kunnskapsforlaget, 1993) likeså. Vil du ha mer uttømmende kilder/definisjoner foreslår jeg at du drar på biblioteket og etterspør et tilsvarende oppslagsverk.
Det jeg lurer på er om min spesifikke situasjonsbeskrivelse kan defineres innenfor det samme.
Vis hele sitatet...
Tydeligvis ikke.