Tråd: Kapitalisme
View Single Post
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Har jeg gått glipp av noe eller tilbakeviste nettopp Provo hele "beviset" deres for at kapitalisme førte til mindre fattigdom og mer "lykke"?
Vis hele sitatet...
Om han har tilbakevist mitt bevis på at kapitalisme fører til økonomisk frihet kan jeg gå med på. Man trenger mer enn bare empiri for å vise dette. Men det viktigste å få med seg er at han på ingen måte har kommet i nærheten av å bevise at kapitalisme fører til elendihet selv om han påstår dette.

Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Vet dere hva problemet er JohnGalt og Leonidis? Dere har et helt annet syn på verden enn det de andre her på forumet har. I tillegg så påstår dere selv at dere er i befattelse av den objektive sannhet, den objektive virklighet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal noe høre på deg når du selv innrømmer at det du sier kun er din versjon av sannheten? Når alt du sier ikke har rot i virkeligheten så er det jo meningsløst å forholde seg til det.

Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Selv når provo påpeker så mye feil ved denne frihetsgrafen deres. Så er simpelthen svaret at han skal ta seg tiden til å lage en ny graf som beviser det motsatte av hva dere prøver å bevise. Og siden han verken har tid eller lyst så slår dere dere ned til ro med at. YES vi hadde rett igjen!!
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe feil med grafen! Hvis Provo er intellektuelt redelig og stiller samme krav til sine påstander som til våre så burde han bevise at det han sier er sant. Det greier han ikke fordi kapitalisme fører ikke til elendighet.