Tråd: Kapitalisme
View Single Post
Sitat av JohnGalt Vis innlegg
Så hva flertallet på forumet føler er riktig? Som sagt å være objektiv er å være virkelighetsorientert. Studere fakta med sine sanser etc.

Wow, siden hun har doktorgrad så måååå hun jo ha rett! Det er åbenbart viktig HVEM som skrive det her, eller hur? Så hvis en verdenskjent lege og professor i medisin sa at å drikke gift var sunt, så var det riktig?
Vis hele sitatet...
Det retoriske begrepet "stråmanns-argumentasjon" er du tydligvis ikke kjent med. Det er en vane jeg ville lagt av meg hvis jeg var deg.

1. Jeg sa aldri at flertallet satt med fasiten, og ingen er helt objektive. Dere feks er jo sterkt preget av følelser når dere snakker om disse "overgrepene" vi gjør mot dere hver gang. Ikke kom å si noe annet

2. Selvfølgelig er det vesentlig HVEM som skriver. Noe Onar Åm skriver vil du med engang ta som en sannhet, noe jeg skriver vil du med engang avslå som tull. Altså hvem som skriver er viktig. Men det er jo morsomt at du prøver å vinne denne, det er jo ikke en diskusjon engang, ved å tilegne meg fjorten-år-gammel jente holdning.

Min konklusjon. Før dere fra Friborgerforbundet dro ut i det ganske land for å opplyse bøndene på freakforum og omvende oss til den sanne lære. Så kunne dere lært dere:
1. Folkeskikk,
2. Retorikk som ligger over pensum i vg3 og
3. Legge av dere stråmannsargumentasjonen som dere så flittig bruker. Den har kanskje fungert når dere skal diskutere med ignorante sosialister, men det funker ikke så bra her, eller? Har jo praktisk talt vendt hele den aktive delen av "Samfunn, etikk og politikk" mot dere.

Lykke til med lesinga