View Single Post
Sitat av CheGabba Vis innlegg
For meg høres dette veldig mye ut som unnskyldninger!
Vis hele sitatet...
!!!

Sitat av CheGabba Vis innlegg
Mange som blir narkiser, starter med å feks røyke hasj.
Vis hele sitatet...
Og enda flere starter med å ta seg en pils. Så ikke drikk øl, for da blir du sikkert en narkis.

Sitat av CheGabba Vis innlegg
Selv om dere sier at dere ikke tar det for å slippe unna virkeligheten, så gjør dere jo på en måte det.
Narkotika lager bare en falsk illusjon, hvis man har et fint liv, hvorfor da bruke tid og penger på narkotiske stoffer?
Hvorfor ikke bare drive med noe som sport eller musikk. Det gir deg en naturlig rus!
Vis hele sitatet...
En falsk illusjon? Du mener i motsetning til alle andre følelser, opplevelser og tanker her i livet, som er helt konkrete og håndfaste? Hvis du har en opplevelse av lykke, eufori eller lignende, så er den opplevelsen en 100% reell opplevelse, uansett hva som forårsaket den. Om du ruser deg på endogene endorfiner gjennom jogging, eller om du ruser deg på et eksogent psykoaktiv, så er det like fullt en kjemisk indusert sinnstilstand. Det ene er ikke noe mer falsk eller ekte enn det andre, det bare er.

Hvorfor bruke tid og penger på noe man liker? Nei, si det. Kanskje fordi man ønsker å leve livet etter sine egne verdier, og ikke etter andre menneskers fiktive, moralske oppheng.

Sitat av CheGabba Vis innlegg
Og som noen av dere sier, tar dere snarveier for å få bli rusa og at det at dere tar rus for å leve livet i et annet perspektiv.
Det er jo bare unnskyldning for å ikke ta tak i dere selv og leve det livet dere lever nå.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om å leve livet i et annet perspektiv, men om å se på verden og livet sitt fra flere perspektiver, samt å ha noen fine opplevelser. Jeg er redd for at du ikke noen sinne vil forstå verdien av dette før du eventuelt har en opplevelse å relatere det til.

Sitat av CheGabba Vis innlegg
Ved å leve uten å bruke narkotiske stoffer, gir deg en rus i seg selv, ivertfall for meg.
Vis hele sitatet...
Livet er jo fullt av flotte opplevelser. Rusopplevelser er bare en liten del av alt sammen. Man mister ikke opplevelser av kjærlighet, musikk, vennskap osv. selv om man også har opplevelser av rus.