View Single Post
Sitat av gilde Vis innlegg
Jeg skjønner at det kan være vanskelig og hardt å gå rundt å kjede seg. Men det er viktig å tenke på gleder en har i livet eller har hatt. Når du begynner å skrive om at du bare vil til "drømmeland" er for meg et stort faretegn. Jeg skjønner at det kan virke spennende og fristende og virke veldig ufarlig. Men å begynne med narkotiske midler for å ha det morsommere og en mer spennende hverdag, og ikke snakke om unnslippe hverdagen er ikke noe du vil gjøre.

Viste du at kroppen produserer egne rusfremkallende stoffer? Disse frigjøres av mange forskjellige grunner, men noen av de er feks gjennom normale, lystbetonte aktiviteter og faktisk trening. De frigjørs også som belønninger. Når vi føler at våre behov har blitt oppfylt, frigjør hjernen med en følelse av ro og avslappet tilstand. Når du nettop har kjørt den bratteste bakken i skiløypa står du igjen med en god følelse i magen og et smil rundt munnen, alt kribler og dette fra hjernenslystsenteret! Det er derfor viktig å finne noe en syntes er gøy å gjøre! Du vil føle mye bedre velvær med deg selv, søvn og dagene går bedre når du kan gjøre noe gøy og konstruktivt. Enten det er en jobb, dataspill, trening eller andre hobbyer. Det å putte i seg russtoffer kan forstyrree disse naturlige "rusfremkallende" stoffene og får da ikke produsert like mye av stoffene som de kanskje skulle ha gjort. Sjangsen for å bli deprimert og nedfor øker.

Det kanskje beste hadde vært å skaffe seg en kjæreste, det får alltid systemet igang igjen Skaffe noen venner, studere, hytteturer etc. Uansett, hva du liker vet du bedre en meg, men å gjøre noe produktivt og gøy føles faktisk mye bedre for sinnet og kroppen. Du får en ny livsstil å følge, søvnen din og humøret vil øke og alt vil gå litt lettere en før da en kanskje ikke gjorde så mye annet en å sitte alene i leiligheten hele dagen.

Det farligste med en i din posisjon er at narkotiske stoffer kan bli for morsomme. Du tar de oftere og oftere og plutselig er du et sted du ikke egentlig skulle være. Det er lett å spore av når en har det litt kjedelig og skal piffe opp med litt rus. Ingen har ikke død av LSD heller, men det betyr ikke at det ikke er farlig. Du vil sitte igjen med mange tanker og for en som ikke vet hva som venter seg kan det virke veldig skremmende og psykoser og masse annet "drit" er lettere for å komme over en. Så med psykedeliske stoffer er det viktig å lese seg godt opp før en hiver seg uti !

Lykke til
Vis hele sitatet...
jeg skjønner godt at det er ting ved dette som kan virke farlig at jeg prøver meg på, men som sakt, det er som alkohol, noen ganger passer det rett og slett veldig bra å ruse opp huet, enten om det er fordi man føler for det eller fordi man har lyst til å gjøre noe artig med vennene sine, og det jeg mente med at jeg noen ganger bare har lyst til å dra til "drømmeland", så mente jeg ikke for å slippe unna den virkelige verden, men mere som å ha en føllelse man alderig kan få av å gjøre andre ting, bare en gang i bland, og som alerede er nevn, at jeg gjør det når jeg føler for det, og ikke noe jeg gjør hver dag eller hver uke, men heller kansje en gang i måneden.

og en ting til, når jeg først er ute å gjør noe, så er det som regel noe på den ekstreme siden, enten om det er slalomski i en bratt bakke eller på en gokart bane, så er det sånn at det tar faktisk ganske lang tid før jeg føler at jeg må oppleve noe ekstremt, jeg sier ikke at jeg ikke må passe på at det blir for mye, det er jo en selvfølge, det er alderig bra å bli avhengig av noe, det vet jeg veldig godt.
men takk for at du tar deg tid til å fortelle meg at det er ting jeg må være ops på, og at det er andre muligheter som jeg burde prøve, men jeg har ikke noe problem med alkohol og jeg har det altid veldig artig når jeg er full, og det er desuten sjeldent at jeg i det heletatt drikker, så jeg føler meg trygg på å prøve ut andre ting.