View Single Post
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Norge er ikke spesielt dyrt for nordmenn. Norge er dyrt for nederlendere.

Det går ikke ann å si at noe har egenskapen innad "dyrt". Det må alltid stå i forhold til noe. Mange som ikke skjønner det.


Norge har en proteksjonistisk holdning ovenfor sitt eget landbruk. Det er politikk at billig mat utenfra ikke skal komme like lett frem til kunder som egenprodusert mat med statlig støtte. Norge har knapt egen klærproduksjon så import fra utlandet kommer lettere igjennom.
Vis hele sitatet...
Ikke bare for nederlendere, men for nesten alle utlendinger. Men, en bra ting er at spill er billigere da, hehe :P For meg gjør det egentlig ikke så mye, faren min er Norsk og har en god jobb

Sitat av luni Vis innlegg
Nordmenn må jobbe i én time og 53 minutter for å tjene nok til mat for en uke. Synes du det er dyrt? Får dine nederlandske venner som jobber i Norge dårligere betalt enn nordmenn?

Kilde
Vis hele sitatet...
For å si det sånnt, det er ikke "direkte" dyrt, jeg er jo vant til det selv, men når du sammeligner med andre land, eller når jeg reiser til f.eks. Nederland, så får jeg litt sjokk av å se på potetgull som koster 2 kroner littsom, som er på størrelse med en FirstPrice pose.